Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. DAVUT BAYRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. BİLAL AKYÜZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Ahırlar ve Yetiştirme Hijyeni dersinde teorik bilgiye dayalı bir öğrenme metodu izlenecektir
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrencilere Ahırlar ve Yetiştirme Hijyeni hakkında bilgi verilir.
|
Dersin tanımı
|
Ahırlar ve Yetiştirme Hijyeni
|
1- |
Barınakların Genel Özellikleri,
|
2- |
Ahırların İklimlendirilmesi
|
3- |
Sağlık Ve Üretimi Etkileyen Barınakla İlgili Çevresel Faktörler
|
4- |
Ahır yerinin seçimi
|
5- |
Yapısal Faktörler
|
6- |
Havalandırma
|
7- |
Süt Sığırı Barınakları
|
8- |
Sütçü Sığırlarda Topallık Ve Barınak
|
9- |
Ahırın Çevre Şartları
|
10- |
Yem Depoları
|
11- |
Buzağı Barınakları,
|
12- |
Barınaklarda Gübre Depolama, Temizleme Ve Sanitasyon, Gübre Uzaklaştırma Sistemleri
|
13- |
Ahırlarda Hijyen,
|
14- |
Sağlık Ve Sanitasyon
|
15- |
Besi Sığırı Barınakları
|
16- |
Ahır üniteleri
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kanatlı kümes hayvanları için; sıcaklık, rutubet, havalandırma, yerleşim sıklığı ve benzeri çevresel faktörler için uygun (optimum) koşullar
|
2- |
Hayvanın kimi anatomik, fizyolojik ve davranış özellikleri ile bu gereksinimler arasındaki ilişkiler
|
3- |
Kanatlı işletmelerinde uyulması gereken sağlık koruma ve temizlik kuralları
|
4- |
kümes modelleri
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
5
|
10
|
50
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
10
|
50
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
16
|
32
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
154
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|