Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Harita Mühendisliği > MÜHENDİSLİK UYGULAMALARI-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜHENDİSLİK UYGULAMALARI-II Birinci düzey HM 404 Zorunlu 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans öğrencileri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BÜLENT BOSTANCI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ TALHA TAŞKANAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sınıf dersleri: Haftada 3 saat teorik ve uygulamalı temeller.
Dersin amacı Mühendislik uygulamalarını öğretmek
Dersin tanımı Gerekli mühendislik ölçmelerin tanımlanması ve uygulamaları

Dersin içeriği
1- Arazide sabit nokta ağının tesisi ve ölçümleri
2- Arazide sabit nokta ağının tesisi ve ölçümleri
3- Sabit nokta ağına geometrik nivelmanla ortometrik yükseklik taşınması
4- Sabit nokta ağına geometrik nivelmanla ortometrik yükseklik taşınması
5- Detay noktalarının GPS ile ölçülmesi
6- Detay noktalarının GPS ile ölçülmesi
7- Detay noktalarının Total Station ile ölçülmesi
8- Detay noktalarının Total Station ile ölçülmesi
9- Ölçülen sabit noktaların ve detay noktalarının GPS’ten bilgisayara aktarımı
10- Ölçülen sabit noktaların ve detay noktalarının Total Station’dan bilgisayara aktarımı
11- Bilgisayar destekli tasarım programları ile halihazır harita yapımı
12- Bilgisayar destekli tasarım programları ile halihazır harita yapımı
13- Bilgisayar destekli tasarım programları ile halihazır harita yapımı
14- Proje hazırlanması ve Pafta üretimi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Büroda ve arazide ölçüm için gerekli hazırlıkları yapabilme
2- Uzunluk ölçüm cihazları ile ölçüm yapabilme
3- Açı ve doğrultu ölçüm cihazları ile ölçüm yapabilme
4- Yükseklik ölçüm cihazları ile ölçüm yapabilme
5- Konum belirleme cihazları ile ölçüm yapabilme
6- Jeodezik cihazlar kullanarak halihazır harita üretebilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 4 3 12
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 10 4 40
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     73
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Aydın, Ö., (2000), Mühendislik Ölçmeleri, Yıldız Teknik Üniversitesi Basım Yayın Merkezi, YTU.İN.DN-2000.0552, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar Ders Slaytları

Ders ile ilgili dosyalar