Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MESLEKİ YABANCI DİL-II |
Birinci düzey |
YDM 302 |
Zorunlu |
6 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YABANCI DİL I ve YABANCI DİL II
|
Eğitimin dili
|
INGİLİZCE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK ANLATIM VE UYGULAMASI
|
Dersin amacı
|
TARLA BITKILERI YETIŞTIRICILIĞI VE ISLAHI ALANINDA PROFESYONEL MESLEK MENSUBU OLACAK ZIRAAT MÜHENDISLERINE IŞ IDARESI, BITKI YETIŞTIRICILIĞININ TEMEL PRENSIPLERI, BITKI FIZYOLOJISI, BITKI EKOLOJISI, BITKI ISLAHI VE BU KONULARDAKI İNGILIZCE TERMINOLOJI ÖĞRETILECEKTIR
|
Dersin tanımı
|
ZIRAAT FAKÜLTESI, TARLA BITKILERI BÖLÜMÜ SON SINIF ÖĞRENCILERINE TARLA BITKILERI YETIŞTIRICILIĞI VE ISLAHI HAKKINDA PROFESYONEL İNGILIZCE BILGI VE TERMINOLOJININ ÖĞRETILMESI, KONU HAKKINDA İNGILIZCE LITERATÜRÜN IZLENEBILMESI IÇIN İNGILIZCE ÖĞRETILMESI
|
1- |
BİTKİ FİZYOLOJİSİ: BİTKİSEL ÜRETİM VE VERİM (ÇEVİRİ ÇALIŞMASI)
|
2- |
BİTKİ FİZYOLOJİSİ: BİTKİ SIKLIĞI VE VERİM (ÇEVİRİ ÇALIŞMASI)
|
3- |
BİTKİ FİZYOLOJİSİ: VERİM TAHMİNİ (ÇEVİRİ ÇALIŞMASI)
|
4- |
BİTKİ FİZYOLOJİSİ: STRESİN VERİM ÜZERİNE ETKİSİ (ÇEVİRİ ÇALIŞMASI)
|
5- |
BİTKİ EKOLOJİSİ : BİR BİLİM DALI OLARAK BİTKİ EKOLOJİSİ (ÇEVİRİ ÇALIŞMASI)
|
6- |
BİTKİ EKOLOJİSİ: BİTKİLERDE YAŞAM SÜRELERİ VE KARBONHİDRAT TAHSİSATI (ÇEVİRİ ÇALIŞMASI)
|
7- |
BİTKİ EKOLOJİSİ: BİTKİLERDE YAŞAM SÜRELERİ VE KARBONHİDRAT TAHSİSATI (ÇEVİRİ ÇALIŞMASI)
|
8- |
BİTKİ EKOLOJİSİ: TÜR İNTERAKSİYONLARI (ÇEVİRİ ÇALIŞMASI)
|
9- |
BİTKİ EKOLOJİSİ: IŞIK VE SICAKLIK (ÇEVİRİ ÇALIŞMASI)
|
10- |
BİTKİ ISLAHI: BİTKİ ISLAHININ İLK EVE AMAÇLARI (ÇEVİRİ ÇALIŞMASI)
|
11- |
BİTKİ ISLAHI: BİTKİ ISLAHININ GENETİC TEMELLERİ (ÇEVİRİ ÇALIŞMASI)
|
12- |
BİTKİ ISLAHI: BİTKİ ISLAHI METODLARI (ÇEVİRİ ÇALIŞMASI)
|
13- |
BİTKİ ISLAHI: DAYANIKLILIK ISLAHI (ÇEVİRİ ÇALIŞMASI)
|
14- |
TÜRKÇEDEN İNGİLİZCEYE ÇEVİRİ ÇALIŞMALARI
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
DERSİ ALAN ÖĞRENCİLERİ GENELDE TARIM ÖZELDE İSE TARLA BİTKİLERİ BİLİM ALANINDA İNGİLİZCE YAZILMIŞ YAYINLARI TAKİP EDEBİLECEKTİR
|
2- |
PERİYODİKLERİ VE KİTAPLARI OKUYUP, ANLAYACAK BİR İNGİLİZCE BİLGİ DÜZEYİNE ULAŞABİLECEKTİR
|
3- |
TARLA BİTKİLERİ BİLİMİNDEKİ BİLGİ BİRİKİMİNİ İNGİLİZCE OLARAK BİLİMSEL SÖZCÜK VE TERİMLERLE İFADE EDEREK KENDİLERİNİN İNGİLİZCE KONUŞAN MESLEKTAŞLARI İLE DİYALOG KURABİLECEKTİR
|
4- |
İngilizce kelime bilgilerini güçlendirebilecekler
|
5- |
İngilizce gramer bilgilerini güçlendirebilecekler
|
6- |
İngilizce konuşma kabiliyetlerini güçlendirebilecekler
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
|
|
2- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
|
|
3- |
Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
|
|
4- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
|
|
5- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
|
|
7- |
Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
|
|
12- |
Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
1
|
7
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
7
|
1
|
7
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
60
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
PRINCIPLES OF FIELD CROP PRODUCTION (4TH EDITION) JOHN H. MARTIN WARREN H. LEONARD, DAVID L. STAMP, RICHARD P. WALDREN. 2005. ISBN-10: 0130259675
|
Yardımcı Kaynaklar
|
REDDY, SR 2006. AGRONOMY OF FIELD CROPS. KALYANI PUBLISHERS / LYALL BK DEPOT. ISBN 10: 8127224952
|
|