Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Enerji Sistemleri Mühendisliği > BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA-II Birinci düzey ESM 213 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersi almak için bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SALTUK BUĞRA SELÇUKLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HÜSEYİN YAPICI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim
Dersin amacı Bu dersin amacı Enerji Sistemleri Mühendisliği öğrencilerine bilgisayar programlama dillerini ve algoritma geliştirme yöntemlerini öğreterek mühendislikte karşılaşılacak problemlerin bilgisayar ortamında çözme yeteneklerini arttırmaktır
Dersin tanımı Bilgisayar programlama I dersinde alınan algoritma mantığını programlama dili kullanarak uygulamalar yapmak

Dersin içeriği
1- Yapısal programlama kavramı
2- C/C++ ve Fortran Programlama Dilleri
3- C/C++ ve Fortran Programlama Dilleri
4- Veri tipleri, Deyimleri
5- Karakter işleme fonksiyonları
6- İndisli değişkenlerle işlemler
7- İndisli değişkenlerle işlemler
8- Vize sınavı.
9- Fonksiyon altprogramları
10- Özyineleme. Sıralama ve Arama algoritmaları
11- Özyineleme. Sıralama ve Arama algoritmaları
12- Temel dosya uygulamaları
13- Dinamik değişkenler ve basit veri yapıları
14- Yığıt, Kuyruk, Bağlaçlı liste
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- C ve Fortran program dillerini bilmek.
2- c++ programlamada "function" kodunu kullanabilmek.
3- İndisli değişkenlerle işlem yapabilme kabiliyetine sahip olmak.
4- Programlamada dinamik değişkenleri, kuyruk ve bağlaçlı listeleri oluşturmak.
5- Özyineleme. Sıralama ve Arama algoritmaları oluşturabilmek.
6- Farklı enerji sistemleri için programlar yazabilmek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4- - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10- Etkin iletişim kurma becerisi
11- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13- Çağın sorunları hakkında bilgi
14- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Hüseyin YAPICI- ders notları
Yardımcı Kaynaklar C ile Programlama Paul DEITEL - Harvey DEITEL

Ders ile ilgili dosyalar