Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FERİDE KOÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze haftada 2 saat teorik
|
Dersin amacı
|
Bağışıklık sitemini baskılayan ve uyaran maddelerin öğretilmesi
|
Dersin tanımı
|
Bağışıklık sitemini baskılayan ve uyaran maddelerin öğretilmesi
|
1- |
Bağışıklık sisteminin tanımı
|
2- |
Bağışıklık sistemini uyaran maddeler
|
3- |
Timik Hormonlar, Opioid peptitler
|
4- |
Interferonlar ve interlökinler
|
5- |
Levamizol, 8-bromoguanozin, Adenin arabinosid, Polinükleotidler, Filgrastim
|
6- |
Besin faktörleri
|
7- |
Mikrobiyal kaynaklı maddeler
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Bağışıklık sistemini baskılayan maddeler
|
10- |
Glukokortikoidler
|
11- |
Siklosporin-A ve Takrolimus
|
12- |
Kanser sağaltımında kullanılan ilaçlar
|
13- |
Mikofenolat mofetil
|
14- |
Antikorlar, Lenfosit immunglobülin, Muromonab-CD3, Rh0 (D) antikor ve diğer ilaçlar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bağışıklık sistemini hakkında bilgi sahibi olur.
|
2- |
Bağışıklık sistemini baskılayan maddeleri öğrenir
|
3- |
Bağışıklık sistemini uyaran maddeleri bilir.
|
4- |
Bağışıklık sistemini hakkında bilgi sahibi olur.
|
5- |
Bağışıklık sistemini baskılayan maddeleri öğrenir
|
6- |
Bağışıklık sistemini uyaran maddeleri bilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
|
|
2- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak.
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
|
|
3- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
|
|
4- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
|
|
5- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
|
|
6- |
Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
|
|
7- |
Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
|
|
8- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
|
|
9- |
Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
|
|
10- |
Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
|
|
11- |
Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Veteriner Farmakoloji Cilt 2, Kaya S editör, (2013)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Adams H.R., Veterinary Pharmacology and Therapeutics, 8th edition, Iowa State University Press, Ames, 2001. Boothe D.M., Small Animal Clinical Pharmacology and Therapeutics. W.B. Saunders Company, USA, 2001. Kayne, S.B., Jepson, M.H., Veterinary Pharmacy UK 2004. The Veterinary Formulary, Yolande Bishop, Plumb’s Veterinary Drug Handbook, Donald C. Plumb, Pharm.D. 2008
|
|