Ön koşul dersleri
|
Bu dersi almak için gerekli özel bir şart bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Teorik derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Pratik uygulamalarda ise Anabilim dalı laboratuarları imkanları kullanılacaktır.
|
Dersin amacı
|
Virus ve gıda ilişkilerini açıklamak, gıdalardaki patojen viruslar hakkında bilgi vermek, gıda kaynaklı viral hastalıklar ve nedenlerini açıklamak, gıda muhafaza ilkelerinin virüs üremesi üzerine etkisini kavratmak, virusların gıdalarda neden olduğu değişimler ve muhafaza yöntemleri hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Gıdalarda buluna ya da sonradan gıdalara bulaşan virusları, gıdalar üzerindeki etkisini ve bunları tüketen insanlarda oluşturduğu hastalıkları inceleyen bir derstir.
|
1- |
Gıda Hijyeni ve Mikrobiyolojisine Giriş
|
2- |
Dünyada Gıda Üretimi, Tüketimi ve Sorunları
|
3- |
Gıdaların Mikrobiyel Ekolojisi
|
4- |
Hayvansal Gıdalardan Kaynaklanan Sağlık Riskleri
|
5- |
Gıdaların virüslerle kontaminasyonu
|
6- |
Gıda Kaynaklı Enfeksiyon ve İntoksikasyonlar
|
7- |
Hepatit A virüsü kaynaklı gıda enfeksiyonları
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Hepatit E virüsü kaynaklı gıda enfeksiyonları
|
10- |
Norovirüs kaynaklı gıda enfeksiyonları
|
11- |
Rotavirüs kaynaklı gıda enfeksiyonları
|
12- |
Poliovirüs kaynaklı gıda enfeksiyonları
|
13- |
Echovirüs kaynaklı gıda enfeksiyonları
|
14- |
Astrovirüs kaynaklı gıda enfeksiyonları
|
15- |
Korunma ve kontrol
|
16- |
Yarıyıl sonu sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Virus ve gıda ilişkilerini açıklamak,
|
2- |
Gıdalardaki patojen viruslar hakkında bilgi vermek
|
3- |
Gıda kaynaklı viral hastalıklar ve nedenlerini açıklamak,
|
4- |
Gıda muhafaza ilkelerinin virüs üremesi üzerine etkisini kavratmak
|
5- |
Virusların gıdalarda neden olduğu değişimler ve muhafaza yöntemleri hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
|
|
2- |
Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
|
|
3- |
Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
|
|
4- |
Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
|
|
5- |
Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
|
|
6- |
Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
|
|
7- |
Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
|
|
8- |
Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
|
|
9- |
Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
|
|
10- |
Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
|
|
11- |
Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
3
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
3
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
196
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Gıda Hijyeni ve Mikrobiyolojisi, İrfan EROL
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İnternet kaynakları
|
|