Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ÖNDER DÜZLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. ÖNDER DÜZLÜ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Abdullah İNCİ, Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM
|
Dersin veriliş şekli
|
Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı kanatlılarda bulunan artropodlar, morfolojileri, bulaşma yolları, bunların neden olduğu hastalık tablosu, belirtileri, teşhis yöntemleri, tedavi ve korunma metotlarını öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Kanatlılarda bulunan artropodlar, morfolojileri, bulaşma yolları, bunların neden olduğu hastalık tablosu, belirtileri, teşhis yöntemleri, tedavi ve korunma metotlarını öğretmek.
|
1- |
Arthropodların genel özellikleri
|
2- |
Kanatlıların dış parazit yönünden muayenesi
|
3- |
Pestisidlerle genel kontrol yöntemleri
|
4- |
Phthiraptera (Ischnocera)
|
5- |
Phthiraptera (Amblycera)
|
6- |
Kanatlı bitlerinin konakçı üzerine olan etkileri ve bitlerle savaş
|
7- |
Coloeptera
|
8- |
Diptera
|
9- |
Heteroptera
|
10- |
Siphoneptera
|
11- |
Metastigmata
|
12- |
Mesostigmata
|
13- |
Astigmata
|
14- |
Prostigmata
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kanatlı arthropodlarının morfoloji ve biyolojilerini
|
2- |
Kanatlı arthropodlarının insan sağlığı açısından önemini
|
3- |
Kanatlı arthropodlarının tedavi ve kontrol metodlarını öğrenir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
8
|
2
|
16
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
2
|
16
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
6
|
2
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
8
|
2
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1 - Tüzer, E., Toparlak, M., Göksu, K. (1997) Veteriner Entomoloji. İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Parazitoloji Abd., İstanbul. 2 - Eren, H., Yukarı, B. B. (2000). 3 - Wall, R., D. Shearer, 1997. Veterinary Entomology. Chapman And Hall, Great Britain 4 - Kaufmann, J., 1996. Parasitic Infections Of Domestic Animals. Birkhäuser. Switzerland. 5 - Peters, W., G. Pasvol, 2002. Tropikal Medicine And Parasitology. Mosby International Limited. China. 6 - Burgu, A., Karaer, Z. (2005). Parazit Hastalıklarında Tedavi. Türkiye Parazitoloji Derneği, Yayın No:19. 7 - Schmıdt, G.D. (1985). Foundations Of Parasitology.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Internet
|
|