Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Harita Mühendisliği > TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ Birinci düzey HM 103 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersi almak için bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ TALHA TAŞKANAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ TALHA TAŞKANAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Öğrencili temel bilişim teknolojileri bilgilendirmek.
Dersin tanımı Bu ders 2 saat teorik olarak işlenen bir derstir.

Dersin içeriği
1- Bilgisayar ve Bileşenleri ile ilgili Temel Bilgiler
2- Bilgisayar ve Bileşenleri ile ilgili Temel Bilgiler
3- Microsoft Word ile Belge Hazırlama
4- Microsoft Word ile Belge Hazırlama
5- Microsoft Word Konusunda Uygulama Çalışması
6- Microsoft Excel ile Tablo ve Grafik Hazırlama
7- Microsoft Excel ile Tablo ve Grafik Hazırlama
8- Vize Sınavı
9- Microsoft Excel Konusunda Uygulama Çalışması
10- Kelime İşlemciler ve Tablo hesaplayıcıların birlikte kullanımı
11- Kelime İşlemciler ve Tablo hesaplayıcıların birlikte kullanımı
12- Kelime İşlemciler ve Tablo hesaplayıcıların birlikte kullanımı
13- Microsoft Powerpoint ile Sunu Hazırlama
14- Microsoft Powerpoint ile Sunu Hazırlama ve Uygulama
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci bilgisayar mimarisi ve donanımları hakkında giriş seviyesinde bilgi edinecektir.
2- Bilgisayarın genel tanımı ve çalışma prensibinin açıklanması
3- Bilgisayar işletim sistemini temel seviyede kullanmak
4- Öğrenci kelime işlemciler hakkında giriş seviyesinde bilgi edinecektir.
5- Öğrenci elektronik tablo yazılımlarının kullanımı konusunda giriş seviyesinde bilgi edinecektir.
6- Office programları (Word, Excel, Powerpoint) ile belge yazma ve biçimlendirme, tablo oluşturma, hesaplama ve grafik yapma, sunum hazırlama ve düzenleme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Uygulamalı Örneklerle Bilgisayar Kullanımı, Oya Gündüz, Alev Sökmen
Yardımcı Kaynaklar İnternet

Ders ile ilgili dosyalar