Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (y.l.) > ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNDE İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNDE İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER İkinci düzey ÇEM 630 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ EVRİM KARAÇETİN BELL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı -
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı İstatistik bilgilerinin kullanılarak, analiz sonucunda elde edilen verilerin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Verilerin analizinde istatistiksel yöntemlerin kullanılmasına yönelik olan bu derste öğrenciler dönem boyunca öğrenilen yöntemleri kullanarak getirdikleri verilerin analizlerini yapacaklardır.

Dersin içeriği
1- İstatistiğin Temelleri
2- Verinin Düzenlenmesi
3- Sayısal Verilerin Betimsel Amaçlı İstatistiği
4- Örnekleme Dağılımları ve Güven Aralığ
5- Hipotez Testinin Temelleri
6- Hipotez Testi: z ve t testleri
7- Hipotez Testi: Ki-Kare Testleri ve ANOVA
8- Hipotez Testi: ANOVA
9- Lineer Kombinasyonlar ve Ortalamanın Çoklu Kıyaslamaları
10- Basit Lineer Regresyon
11- Basit Lineer Regresyonun Varsayımları
12- Çoklu Regresyon
13- Çoklu Regresyonda kullanlıan dolaylı araçlar
14- Proje Sunumları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Veri toplama ve veri analizini öğrenme
2- İstatistiksel kavramları kullanarak deneysel dizayn
3- Belli istatistiksel programların kullanımını öğrenme
4- -
5- -
6- -
7- -
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 15 45
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 2 25
Ödev 2 25
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar