Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Radyo, Sinema ve Televizyon (doktora) > SİNEMA SOSYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİNEMA SOSYOLOJİSİ Üçüncü düzey RTS 922 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BURAK MEDİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. BURAK MEDİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Sinema ve sosyoloji arasında analitik ilişkinin kurularak filmsel imajların sosyolojik ardalanının anlaşılması, çözümlenmesi ve tartışılması amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Sosyolojik teorilerle filmlerin incelendiği teorik bir alan dersi.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı ve derse genel giriş
2- Sosyolojik tahayyül ve sinema
3- Sinemanın toplumsal etkisi
4- Ulusal kimlik
5- Kültürel emperyalizm ve sinema
6- Toplumsal cinsiyet ve sinema
7- Küreselleşme ve sinema
8- Mekan,iktidar ve sinema
9- Yabancılaşma ve sinema
10- Film çözümlemeleri
11- Film çözümlemeleri
12- Film çözümlemeleri
13- Film çözümlemeleri
14- Film çözümlemeleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Learns sociological theories
2- Establishes a relationship between sociology and cinema
3- Understands that cinema can be considered as a document
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebilme ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı *Sutherland, Jean-Anne; Feltey, Kathryn (eds) Cinematic Sociology: Social Life in Film. Los Angeles and London, Sage, 2013
Yardımcı Kaynaklar *Jarvie, Ian Charles. Towards a Sociology of the Cinema, London and New York: Routledge, 2013 *Mills, C. Wright. The Sociological Imagination. Oxford university press,2000

Ders ile ilgili dosyalar