Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖRTÜ VE DUYU SİSTEMLERİ |
İkinci düzey |
VHE 614 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. GÜNER KÜÇÜK BAYRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Doktora örencilerine duyu ve örtü sistemlerinin ışık ve elktron mikroskopik yapıları hakkında temel bilgiler vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Deri (epidermis, dermis, hipodermis), epidermal oluşumların (kıllar, deri bezleri, yağ bezleri, ter bezleri, süt bezleri, boynuzsu oluşumlar, tırnaklar, boynuzlar) ışık ve elektron mikroskopik özellikleri. İle Görme organı (göz küresi, tunika eksterna, tunika mediya, tunika interna), gözün koruyucu aygıtları (göz kapakları, gözyaşı bezi, gözyaşı iletim yolları), işitme denge organı (dış kulak, orta kulak, iç kulak)nın yapısal ve fonksiyonel özellikleri ile ilgili bilgiler içerir.
|
1- |
Deri (epidermis, dermis, hipodermis)
|
2- |
Epidermal oluşumlar (kıllar, deri bezleri, yağ bezleri, ter bezleri)
|
3- |
Süt bezleri
|
4- |
Boynuzsu oluşumlar, tırnaklar, boynuzlar
|
5- |
Göz küresi, tunika eksterna, tunika mediya
|
6- |
Tunika interna
|
7- |
Görmenin histofizyolojisi
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Gözün koruyucu aygıtları (göz kapakları, gözyaşı bezi, gözyaşı iletim yolları)
|
10- |
Lakrimal drenaj sistem
|
11- |
Dış kulak
|
12- |
Orta kulak
|
13- |
İç kulak
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Derinin (epidermis, dermis, hipodermis) histolojisi hakkında bilgi sahibi olma
|
2- |
Epidermal oluşumlar (kıllar, deri bezleri, yağ bezleri, ter bezleri) hakkında bilgi sahibi olma
|
3- |
Süt bezleri, boynuzsu oluşumlar, tırnaklar ve boynuzların histolojisi hakkında bilgi sahibi olma
|
4- |
Göz küresi, tunika eksterna, tunika mediya ve tunika interna hakkında bilgi sahibi olma
|
5- |
Görmenin histofizyolojisi, gözün koruyucu aygıtları (göz kapakları, gözyaşı bezi, gözyaşı iletim yolları) ve lakrimal drenaj sistem hakkında bilgi sahibi olma
|
6- |
Dış kulak, orta kulak ve iç kulak hakkında bilgi sahibi olma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
|
|
2- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
|
|
4- |
Bilimsel bakışa sahip olmak
|
|
5- |
İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
|
|
7- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip etmek
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
|
|
12- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
|
|
13- |
Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
4
|
64
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
16
|
1
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
16
|
2
|
32
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
16
|
2
|
32
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Veteriner Özel Histoloji (Aytekin Özer, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara 2008)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Genel Histoloji ders Kitabı (Mahmut Sağlam, Reşat Nuri Aştı, Aytekin Özer, Yorum Matbaacılık, 1997)
Comparative Veterinary Histology with clinical correlates Elizabeth Aughey, Fredric L.Frye, London : Manson, 2001
Applied Veterinary Histology, William J. Banks, 3rd ed.. St.Louis : Mosby Year Book, 1993
Textbook of Veterinary Histology, H. Dieter Dellmann, 4th ed.. Philadelphia : Lea and Febiger,1993
Color Atlas of Veterinary Histology, William J. Bacha, Philadelphia: Lea and Febiger.
|
|