Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ ÇALIŞMASI 3 |
Üçüncü düzey |
RES813 |
Zorunlu |
3 |
25.00 |
25.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYGÜL AYKUT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. NURDAN GÖKÇE, DOÇ. DR. AYGÜL AYKUT, DOÇ.AHMET ALBAYRAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
-Sanatta Yeterlik Eser Raporu/Tez çalışmasını sürdüren öğrencilerin konularındaki yeni gelişmelerin ve yayınların incelenmesi ve tartışılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
-Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm sanatta yeterlik öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi, mevcut bilimsel yayınların takip edilmesi.
|
1- |
Tezde yapılacak olan tüm çalışmaların planlamasını yapmak
|
2- |
Tezin giriş ve kuramsal çerçevesinin yazılarak raporlaştırılması
|
3- |
Tezin giriş ve kuramsal çerçevesinin yazılarak raporlaştırılması
|
4- |
Tezin yöntem kısmının yazılması
|
5- |
Tezin yöntem kısmının yazılması
|
6- |
Uygulanan ölçme aracından elde edilen verilerin analizi
|
7- |
Uygulanan ölçme aracından elde edilen verilerin analizi
|
8- |
Uygulanan ölçme aracından elde edilen verilerin analizi
|
9- |
Uygulanan ölçme aracından elde edilen verilerin analizi
|
10- |
Uygulanan ölçme aracından elde edilen verilerin analizi
|
11- |
Uygulanan ölçme aracından elde edilen verilerin analizi
|
12- |
Uygulanan ölçme aracından elde edilen verilerin analizi
|
13- |
Uygulanan ölçme aracından elde edilen verilerin analizi
|
14- |
Uygulanan ölçme aracından elde edilen verilerin analizi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
2- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
3- |
Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
|
4- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
|
5- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
6- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
|
7- |
Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olmak
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
|
9- |
Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilmek ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilmek
|
10- |
Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirmek, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretmek, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunmak
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
2- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
3- |
Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
|
|
4- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
5- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
6- |
Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
7- |
Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
|
|
8- |
Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
|
|
9- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
10- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
11- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
|
|
12- |
Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olmak
|
|
13- |
Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilmek ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilmek
|
|
14- |
Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirmek, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretmek, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunmak
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
5
|
50
|
Ödevler
|
7
|
10
|
70
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
8
|
12
|
96
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
4
|
10
|
40
|
Araştırma
|
10
|
4
|
40
|
Toplam iş yükü
|
|
|
352
|
AKTS
|
|
|
14.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İnternet, kütüphane
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İnternet, kütüphane
|
|