Ön koşul dersleri
|
Bu dersi almak için gerekli özel bir şart bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders öğretim üyeleri tarafından teorik ve pratik olarak yapılacaktır. Teorik derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Pratik uygulamalarda ise Anabilim dalı laboratuarları imkanları kullanılacaktır.
|
Dersin amacı
|
Gıda kaynaklı hastalıkların bulaşması, yayılması, kontrol ve eradikasyonuna yönelik epidemiyolojik çalışmalar hakkında bilgi kazandırmaktır
|
Dersin tanımı
|
Gıda kaynaklı hastalıkların bulaşması, yayılması, kontrol ve eradikasyonu
|
1- |
Epidemiyolojinin tanımı, amacı ve bölümleri
|
2- |
Hastalık etkenleri ve postulatları
|
3- |
Konakçı belirleyicileri
|
4- |
Etken belirleyicileri
|
5- |
Çevre belirleyicileri
|
6- |
Gıda kaynaklı enfeksiyonun tanımı ve türleri
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Gıda kaynaklı enfeksiyonların bulaşması ve yayılması
|
9- |
Gıda kaynaklı enfeksiyonların çıkışı ve yayılışlarını etkileyen faktörler
|
10- |
Gıda kaynaklı hastalıkların kontrolü
|
11- |
Populasyonda hastalık
|
12- |
Hastalıkların spasyal ve temporal dağılımı
|
13- |
Ekolojik kavramlar ve ekolojik düzen
|
14- |
Epidemiyolojik araştırma tipleri ve aşamaları
|
15- |
Verilerin analizi ve sunulması, sağlık şemalarının özellikleri
|
16- |
Yarı Yıl sonu sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Gıda kaynaklı hastalıkların bulaşması
|
2- |
Gıda kaynaklı hastalıkların yayılması,
|
3- |
Gıda kaynaklı hastalıkların kontrol ve eradikasyonuna yönelik epidemiyolojik çalışmalar hakkında bilgi kazandırmaktır
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
12
|
36
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Gıda Hijyeni ve Mikrobiyolojisi İrfan EROL
Veteriner Mikrobiyoloji ve Epidemiyoloji K. Serdar DİKER
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|