Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İMMUNOPARAZİTOLOJİ II |
İkinci düzey |
PAR 606 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. SALİH KUK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere immünoparazitoloji ile ilgili temel bilgileri aktarmak.
|
Dersin tanımı
|
Parazitlerin insanda oluşturdukları immün cevap ve konağın parazitlere olan tepkisini öğretir.
|
1- |
Doğal direnç ve mekanizmaları
|
2- |
Kazanılmış direnç ve mekanizmaları
|
3- |
Antijen-antikor reaksiyonu ve lenfosit aktivasyonu
|
4- |
Sitokinler ve önemleri
|
5- |
Makrofaj ve T/B lenfositlerin aktivasyonu
|
6- |
Humoral ve hücresel immun cevap
|
7- |
İmmun yetmezlikler
|
8- |
Humoral immun cevap ölçülmesi
|
9- |
Hücresel immun cevap ölçülmesi
|
10- |
İmmun cevabın ölçülmesinde moleküler biyolojik yöntemler
|
11- |
İmmunodiagnostik yöntemler ve çapraz reaksiyonlar
|
12- |
İmmunodiagnostik yöntemler ve çapraz reaksiyonlar II
|
13- |
Parazitozlar ve aşırı duyarlık reaksiyonları
|
14- |
Parazitozlar ve aşırı duyarlık reaksiyonları II
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Doğal ve Kazanılmış direnç ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
2- |
Antijen-antikor reaksiyonu ve lenfosit aktivasyonu hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
3- |
Sitokinler ve önemleri hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
4- |
Makrofaj ve T/B lenfositlerin aktivasyonu hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
5- |
Humoral ve hücresel immun cevap hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
6- |
İmmun yetmezlikler hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
7- |
Humoral ve hücresel immun cevap ölçülmesi hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
8- |
İmmun cevabın ölçülmesinde moleküler biyolojik yöntemler hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
9- |
İmmunodiagnostik yöntemler ve çapraz reaksiyonlar hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
10- |
Parazitozlar ve aşırı duyarlık reaksiyonları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
12
|
144
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
1
|
70
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Saygı G, 1998. Temel Tıbbi Parazitoloji, Baskı Esnaf Ofset Matbaacılık, Sivas
Bogitsh BJ, Cheng TC; Human Parasitology, Academic press, Sandiago, California, 1998
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İnternet
|
|