Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Halk Sağliği (yüksek Lisans) > İMMUNOPARAZİTOLOJİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İMMUNOPARAZİTOLOJİ II İkinci düzey PAR 606 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SALİH KUK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Öğrencilere immünoparazitoloji ile ilgili temel bilgileri aktarmak.
Dersin tanımı Parazitlerin insanda oluşturdukları immün cevap ve konağın parazitlere olan tepkisini öğretir.

Dersin içeriği
1- Doğal direnç ve mekanizmaları
2- Kazanılmış direnç ve mekanizmaları
3- Antijen-antikor reaksiyonu ve lenfosit aktivasyonu
4- Sitokinler ve önemleri
5- Makrofaj ve T/B lenfositlerin aktivasyonu
6- Humoral ve hücresel immun cevap
7- İmmun yetmezlikler
8- Humoral immun cevap ölçülmesi
9- Hücresel immun cevap ölçülmesi
10- İmmun cevabın ölçülmesinde moleküler biyolojik yöntemler
11- İmmunodiagnostik yöntemler ve çapraz reaksiyonlar
12- İmmunodiagnostik yöntemler ve çapraz reaksiyonlar II
13- Parazitozlar ve aşırı duyarlık reaksiyonları
14- Parazitozlar ve aşırı duyarlık reaksiyonları II
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Doğal ve Kazanılmış direnç ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
2- Antijen-antikor reaksiyonu ve lenfosit aktivasyonu hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
3- Sitokinler ve önemleri hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
4- Makrofaj ve T/B lenfositlerin aktivasyonu hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
5- Humoral ve hücresel immun cevap hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
6- İmmun yetmezlikler hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
7- Humoral ve hücresel immun cevap ölçülmesi hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
8- İmmun cevabın ölçülmesinde moleküler biyolojik yöntemler hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
9- İmmunodiagnostik yöntemler ve çapraz reaksiyonlar hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
10- Parazitozlar ve aşırı duyarlık reaksiyonları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak halk sağlığı alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir.
2- Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin toplum sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3- Halk sağlığı ile diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
4- Halk sağlığı alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri ve teknik donanım hakkında bilgi sahibidir. Bu araçları ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeleri yapar.
5- Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini halk sağlığı alanında kullanır.
6- Sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip, analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
7- Halk sağlığı alanında yapılan çalışmalarda sık kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi ve beceri sahibidir.
8- Halk sağlığı ile ilgili istatistik yazılımlarını doğru biçimde kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
9- Halkın sağlık sorunlarını, bu sorunların nedenlerini ve çözüm yollarını belirlemek amacıyla, epidemiyolojik araştırmalar planlayabilir, uygulayabilir, verileri analiz edebilir, araştırma raporunu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
10- Halk sağlığı alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşılması halinde çözüm önerileri geliştirir.
11- Halk sağlığı alanında ekip çalışmasının önemini bilir, ekip çalışmalarına katılır ve bir ekibe liderlik edebilir
12- Halk sağlığı alanı ile ilgili bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve kendi öğrenmesini yönlendirebilir
13- Mesleksel gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini bilir ve uygular
14- En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini halk sağlığı uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
15- Halk sağlığı alanı ile ilgili konularda strateji ve politikalar geliştirebilir.
16- Halk sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, kaydedilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir
17- Halk sağlığı alanındaki güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
18- Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19- Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. Sağlık hizmeti sunumu ve bilimsel araştırmalarda etik kurallara uygun davranır.
20- Toplumun sağlık eğitimi ihtiyaçlarını belirleyebilir, bireysel ve grup eğitimi yapabilir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 12 144
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 1 70
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Saygı G, 1998. Temel Tıbbi Parazitoloji, Baskı Esnaf Ofset Matbaacılık, Sivas Bogitsh BJ, Cheng TC; Human Parasitology, Academic press, Sandiago, California, 1998
Yardımcı Kaynaklar İnternet

Ders ile ilgili dosyalar