Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (doktora) > KATILARDA KİMYASAL BAĞLANMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KATILARDA KİMYASAL BAĞLANMA Üçüncü düzey KİM 628 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşulsuz
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ORHAN TÜRKOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof Dr Şaban Patat
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yardımcı öğretim elemanı yoktur
Dersin veriliş şekli Yüz yüze doğrudan anlatım
Dersin amacı Dersin amacı katılarda kimysal bağlanma ve elektronik yapı hakkında bilgi vermektir.
Dersin tanımı moleküller, katılar, katıların elektronik yapısı, metaller ve yalıtkanlar, bazı kovalent bağlı katıların yapısı

Dersin içeriği
1- moleküller I
2- moleküller II
3- moleküllerden katılara geçiş I
4- moleküllerden katılara geçiş II
5- Band enerjisi
6- iyonik katıların elektronik yapısı I
7- iyonik katıların elektronik yapısı I
8- ara sınav
9- metaller
10- yalıtkanlar
11- katıların yapısı ve Pauling prensibi
12- kovalent katıların yapısı I
13- kovalent katıların yapısı I
14- yapı ile ilgili daha fazla bilgi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- moleküler katıların elektronik yapısı
2- iyonik katıların elektronik yapısı
3- kovalent katıların elektronik yapısı
4- metal ve yalıtkanların elektronik yapısı
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 13 2 26
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 11 3 33
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 13 2 26
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 13 2 26
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Jeremy K. Burdett, Chemical Bonding In solids, Oxford University Press, Oxford, 1995
Yardımcı Kaynaklar John N. Murrell, Sydney F. Kettle ve John M.Tedder, The Chemical Bond, John Wiley & Sons, Chichester, 1990

Ders ile ilgili dosyalar