Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MİKRO ÖĞRETİM |
Üçüncü düzey |
MB 016 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Öğretim İlke ve Yöntemleri
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. OKTAY BEKTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. OKTAY BEKTAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Ders sonunda öğrenciler;
1. Fen eğitiminde kullanılacak öğretim yöntemleri, teknikleri ve öğrenme araçlarını öğrenirler
2. Hangi tür materyallerden yararlanılacağı hakkında fikir yürütürler
3. Bir fen dersinin nasıl planlanacağı hakkında bilgi sahibi olurlar
4. Bir fen dersine nasıl başlanacağı hakkında bilgi sahibi olurlar.
5. Fen dersinde sınıf yönetiminin sağlanması hakkında öğrenirler
6. Öğrencinin ilgisini çekecek etkinlikler hazırlarlar.
7. Ödevler ve projeler vermeyi öğrenirler
8. “Bir fen dersinde nasıl ölçme ve değerlendirme yapılmalıdır?” sorusuna cevap ararlar
9. Bilimin doğası ve fen okur- yazarlığı kavramlarını derslerinde kullanabilirler
10. Duyuşsal özelliklere (tutum, motivasyon, endişe v.b.) nasıl vurgu yapılacağını anlarlar
11. 21. Yüzyıl becerilerini derslerine entegre eder
12. STEM temelli eğitimin temel prensiplerini derslerine entegre eder
13. Bir fen öğretmeninin tahtayı nasıl kullanacağı hakkında bilgi sahibi olur
14. Sesini etkili bir şekilde kullanmasını öğrenebilir
15. Dersi nasıl bitireceği hakkında fikir sahibi olur
16. Zamanı nasıl etkili kullanacağını öğrenir
|
Dersin tanımı
|
Fen eğitiminde kullanılacak öğrenme yöntemleri, teknikleri, öğrenme araçları nelerdir? Hangi tür materyallerden yararlanılmalıdır? Bir fen dersi nasıl planlanmalıdır? Bir fen dersine nasıl başlanmalıdır? Fen dersinde sınıf yönetimi nasıl sağlanmalıdır? Öğrencinin ilgisini çekecek ne tür etkinlikler yapılmalıdır? Ne tür ödevler ve projeler verilmelidir? Bir fen dersinde nasıl ölçme ve değerlendirme yapılmalıdır? Bilimin doğası ve fen okur- yazarlığı nasıl kullanılmalıdır? Duyuşsal özelliklere (tutum, motivasyon, endişe v.b.) nasıl vurgu yapılmalıdır? 21. Yüzyıl becerilerini derslerine nasıl entegre etmelidir? STEM temelli eğitimin temel prensiplerini derslerine nasıl entegre etmelidir? Bir fen öğretmeni tahtayı nasıl kullanmalı, sesini nasıl ayarlamalıdır? Bir fen öğretmeni dersini nasıl bitirmelidir? Zamanı etkili nasıl kullanılmalıdır?
|
1- |
Tanışma, Derse giriş
|
2- |
Madde ve Değişim (Sınıf 5; Kazanım sayısı 6)
Yöntem: Düz Anlatım; Teknik: Beyin Fırtınası
Araç: Slayt; Ölçme Aracı: Çoktan Seçmeli Soru
|
3- |
Madde ve Isı (Sınıf 6; Kazanım s. 13)
Yöntem: Gösteri; Teknik: İstasyon
Araç: Video/Animasyon; Ölçme Aracı: Açık Uçlu Sorular
|
4- |
Saf Madde ve Karışımlar (Sınıf 7; Kazanım s.16)
Yöntem: 5E; Teknik: TGA
Araç: Deney; Ölçme Aracı: Kahoot
|
5- |
Madde ve Endüstri (Sınıf 8; Kazanım s.17)
Yöntem: İşbirlikçi Öğrenme; Teknik: Altı Şapka
Araç: Kavram Haritası; Ölçme Aracı: Boşluk Doldurma
|
6- |
İnsan ve Çevre (Sınıf 5; Kazanım s.8)
Yöntem: Yaratıcı Drama; Teknik: Rol Oynama
Araç: Fen Okuryazarlığı; Ölçme Aracı: Kavram Karikatürü
|
7- |
Vücudumuzdaki Sistemler ve Sağlığı Sınıf 6; Kazanım. s.11)
Yöntem: Senaryo T. Öğrenme; Teknik: Çember
Araç: Poster; Ölçme Aracı: Açık Uçlu Sorular
|
8- |
Geri Dönüt Verme
|
9- |
Canlılarda Üreme Büyüme ve Gelişme (Sınıf 7; Kazanım s. 7)
Yöntem: Ters Yüz Öğrenme; Teknik: Kendi kendine Açıklama/Özet Çıkarma
Araç: Padlet; Ölçme Aracı: Portfolyo
|
10- |
Enerji Dönüşümleri ve Çevre Bilimi (Sınıf 8; Kazanım s. 12)
Yöntem: Çoklu Zeka Kuramı; Teknik: Köşeleme
Araç: Analoji; Ölçme Aracı: Kavram Karikatürü
|
11- |
Işığın Yayılması (Sınıf 5; Kazanım s. 6)
Yöntem: Argümantasyon/Tartışma; Teknik: Akvaryum
Araç: Model/Deney; Ölçme Aracı: Çoktan Seçmeli
|
12- |
Ses ve Özellikleri (Sınıf 6; Kazanım s. 9)
Yöntem: STEM T. Öğrenme; Teknik: Vızıltı
Araç: Arduino/Algoodo; Ölçme Aracı: Eşleştirme
|
13- |
Işığın madde ile etkileşimi (Sınıf 7; Kazanım s. 12)
Yöntem: Probleme D. Öğrenme; Teknik: Kartopu
Araç: Yapılandırılmış Grid/Bulmaca; Ölçme Aracı: D/Y-Boşluk Doldurma
|
14- |
Elektrik Yükleri ve Elektrik Enerjisi (Sınıf 8; Kazanım s. 11)
Yöntem: Bilimin D. Öğrenme; Teknik: Philips 66
Araç: Yapılandırılmış Grid/Bulmaca; Ölçme Aracı: D/Y-Boşluk Doldurma
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Fen eğitiminde kullanılacak öğretim yöntemleri, teknikleri ve öğrenme araçlarını öğrenirler
Hangi tür materyallerden yararlanılacağı hakkında fikir yürütürler
Bir fen dersinin nasıl planlanacağı hakkında bilgi sahibi olurlar
Öğrencinin ilgisini çekecek etkinlikler hazırlarlar.
|
2- |
Bir fen dersine nasıl başlanacağı hakkında bilgi sahibi olurlar.
Fen dersinde sınıf yönetiminin sağlanması hakkında öğrenirler
|
3- |
Ödevler ve projeler vermeyi öğrenirler
|
4- |
“Bir fen dersinde nasıl ölçme ve değerlendirme yapılmalıdır?” sorusuna cevap ararlar
|
5- |
Bir fen öğretmeninin tahtayı nasıl kullanacağı hakkında bilgi sahibi olur
|
6- |
Bilimin doğası ve fen okur- yazarlığı kavramlarını derslerinde kullanabilirler
|
7- |
Duyuşsal özelliklere (tutum, motivasyon, endişe v.b.) nasıl vurgu yapılacağını anlarlar
|
8- |
21. Yüzyıl becerilerini derslerine entegre eder
|
9- |
STEM temelli eğitimin temel prensiplerini derslerinSesini etkili bir şekilde kullanmasını öğrenebilir
|
10- |
Zamanı nasıl etkili kullanacağını öğrenir
Dersi nasıl bitireceği hakkında fikir sahibi olur
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
98
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
14
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Alkan, C ve Kurt, M (2014). Özel Öğretim Yöntemleri. (4.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
Yaman, S. ve Karamustafaoğlu, O. (2013). Fen Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Ankara: Anı Yayıncılık
Bektaş, O. (2021). Felsefe denge kuramına dayalı fen öğrenimi etkinlikleri. Eğiten Kitap.
|
|