Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Zootekni (doktora) > MİKRO ÖĞRETİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MİKRO ÖĞRETİM Üçüncü düzey MB 016 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. OKTAY BEKTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. OKTAY BEKTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Ders sonunda öğrenciler; 1. Fen eğitiminde kullanılacak öğretim yöntemleri, teknikleri ve öğrenme araçlarını öğrenirler 2. Hangi tür materyallerden yararlanılacağı hakkında fikir yürütürler 3. Bir fen dersinin nasıl planlanacağı hakkında bilgi sahibi olurlar 4. Bir fen dersine nasıl başlanacağı hakkında bilgi sahibi olurlar. 5. Fen dersinde sınıf yönetiminin sağlanması hakkında öğrenirler 6. Öğrencinin ilgisini çekecek etkinlikler hazırlarlar. 7. Ödevler ve projeler vermeyi öğrenirler 8. “Bir fen dersinde nasıl ölçme ve değerlendirme yapılmalıdır?” sorusuna cevap ararlar 9. Bilimin doğası ve fen okur- yazarlığı kavramlarını derslerinde kullanabilirler 10. Duyuşsal özelliklere (tutum, motivasyon, endişe v.b.) nasıl vurgu yapılacağını anlarlar 11. 21. Yüzyıl becerilerini derslerine entegre eder 12. STEM temelli eğitimin temel prensiplerini derslerine entegre eder 13. Bir fen öğretmeninin tahtayı nasıl kullanacağı hakkında bilgi sahibi olur 14. Sesini etkili bir şekilde kullanmasını öğrenebilir 15. Dersi nasıl bitireceği hakkında fikir sahibi olur 16. Zamanı nasıl etkili kullanacağını öğrenir
Dersin tanımı Fen eğitiminde kullanılacak öğrenme yöntemleri, teknikleri, öğrenme araçları nelerdir? Hangi tür materyallerden yararlanılmalıdır? Bir fen dersi nasıl planlanmalıdır? Bir fen dersine nasıl başlanmalıdır? Fen dersinde sınıf yönetimi nasıl sağlanmalıdır? Öğrencinin ilgisini çekecek ne tür etkinlikler yapılmalıdır? Ne tür ödevler ve projeler verilmelidir? Bir fen dersinde nasıl ölçme ve değerlendirme yapılmalıdır? Bilimin doğası ve fen okur- yazarlığı nasıl kullanılmalıdır? Duyuşsal özelliklere (tutum, motivasyon, endişe v.b.) nasıl vurgu yapılmalıdır? 21. Yüzyıl becerilerini derslerine nasıl entegre etmelidir? STEM temelli eğitimin temel prensiplerini derslerine nasıl entegre etmelidir? Bir fen öğretmeni tahtayı nasıl kullanmalı, sesini nasıl ayarlamalıdır? Bir fen öğretmeni dersini nasıl bitirmelidir? Zamanı etkili nasıl kullanılmalıdır?

Dersin içeriği
1- Tanışma, Derse giriş
2- Madde ve Değişim (Sınıf 5; Kazanım sayısı 6) Yöntem: Düz Anlatım; Teknik: Beyin Fırtınası Araç: Slayt; Ölçme Aracı: Çoktan Seçmeli Soru
3- Madde ve Isı (Sınıf 6; Kazanım s. 13) Yöntem: Gösteri; Teknik: İstasyon Araç: Video/Animasyon; Ölçme Aracı: Açık Uçlu Sorular
4- Saf Madde ve Karışımlar (Sınıf 7; Kazanım s.16) Yöntem: 5E; Teknik: TGA Araç: Deney; Ölçme Aracı: Kahoot
5- Madde ve Endüstri (Sınıf 8; Kazanım s.17) Yöntem: İşbirlikçi Öğrenme; Teknik: Altı Şapka Araç: Kavram Haritası; Ölçme Aracı: Boşluk Doldurma
6- İnsan ve Çevre (Sınıf 5; Kazanım s.8) Yöntem: Yaratıcı Drama; Teknik: Rol Oynama Araç: Fen Okuryazarlığı; Ölçme Aracı: Kavram Karikatürü
7- Vücudumuzdaki Sistemler ve Sağlığı Sınıf 6; Kazanım. s.11) Yöntem: Senaryo T. Öğrenme; Teknik: Çember Araç: Poster; Ölçme Aracı: Açık Uçlu Sorular
8- Geri Dönüt Verme
9- Canlılarda Üreme Büyüme ve Gelişme (Sınıf 7; Kazanım s. 7) Yöntem: Ters Yüz Öğrenme; Teknik: Kendi kendine Açıklama/Özet Çıkarma Araç: Padlet; Ölçme Aracı: Portfolyo
10- Enerji Dönüşümleri ve Çevre Bilimi (Sınıf 8; Kazanım s. 12) Yöntem: Çoklu Zeka Kuramı; Teknik: Köşeleme Araç: Analoji; Ölçme Aracı: Kavram Karikatürü
11- Işığın Yayılması (Sınıf 5; Kazanım s. 6) Yöntem: Argümantasyon/Tartışma; Teknik: Akvaryum Araç: Model/Deney; Ölçme Aracı: Çoktan Seçmeli
12- Ses ve Özellikleri (Sınıf 6; Kazanım s. 9) Yöntem: STEM T. Öğrenme; Teknik: Vızıltı Araç: Arduino/Algoodo; Ölçme Aracı: Eşleştirme
13- Işığın madde ile etkileşimi (Sınıf 7; Kazanım s. 12) Yöntem: Probleme D. Öğrenme; Teknik: Kartopu Araç: Yapılandırılmış Grid/Bulmaca; Ölçme Aracı: D/Y-Boşluk Doldurma
14- Elektrik Yükleri ve Elektrik Enerjisi (Sınıf 8; Kazanım s. 11) Yöntem: Bilimin D. Öğrenme; Teknik: Philips 66 Araç: Yapılandırılmış Grid/Bulmaca; Ölçme Aracı: D/Y-Boşluk Doldurma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fen eğitiminde kullanılacak öğretim yöntemleri, teknikleri ve öğrenme araçlarını öğrenirler Hangi tür materyallerden yararlanılacağı hakkında fikir yürütürler Bir fen dersinin nasıl planlanacağı hakkında bilgi sahibi olurlar Öğrencinin ilgisini çekecek etkinlikler hazırlarlar.
2- Bir fen dersine nasıl başlanacağı hakkında bilgi sahibi olurlar. Fen dersinde sınıf yönetiminin sağlanması hakkında öğrenirler
3- Ödevler ve projeler vermeyi öğrenirler
4- “Bir fen dersinde nasıl ölçme ve değerlendirme yapılmalıdır?” sorusuna cevap ararlar
5- Bir fen öğretmeninin tahtayı nasıl kullanacağı hakkında bilgi sahibi olur
6- Bilimin doğası ve fen okur- yazarlığı kavramlarını derslerinde kullanabilirler
7- Duyuşsal özelliklere (tutum, motivasyon, endişe v.b.) nasıl vurgu yapılacağını anlarlar
8- 21. Yüzyıl becerilerini derslerine entegre eder
9- STEM temelli eğitimin temel prensiplerini derslerinSesini etkili bir şekilde kullanmasını öğrenebilir
10- Zamanı nasıl etkili kullanacağını öğrenir Dersi nasıl bitireceği hakkında fikir sahibi olur

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Alkan, C ve Kurt, M (2014). Özel Öğretim Yöntemleri. (4.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. Yaman, S. ve Karamustafaoğlu, O. (2013). Fen Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Ankara: Anı Yayıncılık Bektaş, O. (2021). Felsefe denge kuramına dayalı fen öğrenimi etkinlikleri. Eğiten Kitap.

Ders ile ilgili dosyalar