Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > BİYOMEKANİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİYOMEKANİK Birinci düzey BSA 308 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALPASLAN YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALPASLAN YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze, sözlü anlatım, soru-cevap
Dersin amacı Biyomekanik ölçüm ve analizler hakkında bilgi sahibi olmak
Dersin tanımı Biyolojik sistemlerin ve fonksiyonlarının mekanik yöntemlerle yapısının anlatılması olarak tanımlanabilir.

Dersin içeriği
1- Hareket bilimlerine giriş
2- Hareket ile ilgili temel fiziksel çokluklar
3- Newton hareket yasaları
4- Vücut ağırlık merkezi
5- Lineer ve açısal hareket
6- Vücut dengesinin mekaniği
7- Dikey sıçramanın biyomekaniği
8- Yürüme ve koşmanın biyomekaniği
9- Genel konu tekrarı
10- Kas kuvvetinin ölçüm yöntemleri
11- Eklem açısı ölçümü ve biyomekanik analizi
12- Hareket yakalama sistemleri ile biyomekanik analiz
13- Görüntü üzerinden biyomekanik analiz
14- Çeşitli spor müsabakalarında biyomekanik analiz
15- Final sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hareket fiziği ile ilgili temel problemleri çözer.
2- Vücut mekanik dengesini açıklar.
3- Biyomekanik analiz sistemlerini temel seviyede kullanır.
4- Lineer ve açısal hareketi bilir.
5- Dikey sıçramanın biyomekaniği kavrar
6- Görüntü üzerinden hareket analizi yapar.
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 4 24
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar