Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ESTETİK VE SANAT |
Birinci düzey |
URTS 111 |
Zorunlu |
1 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ONUR ÖNÜRMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ONUR ÖNÜRMEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze, tartışma, görsel içerik izleme
|
Dersin amacı
|
Estetik ve sanat kuramlarını tartışmak, sanatı tarihsel yönüyle kavramak, medya çıktılarına yönelik sanatsal algıyı ve duyumu geliştirmek dersin temel amacıdır
|
Dersin tanımı
|
Sanat yapıtları ve sanatsal akımlar üzerinden estetik ve sanatsal sorgunun yapıldığı bir derstir
|
1- |
Estetik Nedir, Güzellik Nedir ? bu kavramların tanıtılması
|
2- |
Estetiğin unsurları, Sanat kavramının tanımlanması ve tartışılması
|
3- |
Estetik ve sanat üzerine kuramlar (Platon, Aristoteles)
|
4- |
Ortaçağ sanatı (sanat eserlerindeki iki boyutluluk), Romanesk ve Gotik
|
5- |
Rönesans dönemi sanatı, Barok sanat, sanata derinlik ve hacimin gelişi, geliştirilen sanatsal teknikler (hava ve çizgi perspektifi, Rembrandt aydınlatma vd.) - 1
|
6- |
Rönesans dönemi sanatı, Barok sanat, sanata derinlik ve hacimin gelişi, geliştirilen sanatsal teknikler (hava ve çizgi perspektifi, rembrandt aydınlatma vd.) - 2
|
7- |
Rönesans Dönemi Sanatına Genel Bakış - 1
|
8- |
Rönesans Dönemi Sanatına Genel Bakış - 2
|
9- |
Avrupa sanatında Rokoko, Maniyerizm, ve Neo Klasik Dönem
|
10- |
18- 19 Yy sanat akımları (Empresyonizm, romantizm, ekpresyonizm) -1
|
11- |
18- 19 Yy sanat akımları (Empresyonizm, romantizm, ekpresyonizm) -2
|
12- |
20. YY''''da sanat
|
13- |
Genel Tekrar ve değerlendirme 1
|
14- |
Genel Tekrar ve değerlendirme 2
|
15- |
Genel Tekrar ve değerlendirme 3
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler bu dersin sonunda, estetik ve sanat üzerine temel kuramları kavrar, sanatsal bir duyumsama geliştirir.
|
2- |
Sanatı tarihsel dönemlerine göre değerlendirmeyi kavrar.
|
3- |
Bir filmde sanatsal biçimde sinematografinin nasıl kurulacağı hakkında fikir edinir.
|
4- |
Çerçeve içi mizansende renk, ışık, mekanın sanatsal kullanımı ve anlam üretimini kavrar.
|
5- |
Çerçeve içi mizansende ''''gerçekmiş gibiliği'''' sağlayan sanatsal unsurları öğrenir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|