Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > ÇEVRE FAKTÖRLERİ VE EGZERSİZ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇEVRE FAKTÖRLERİ VE EGZERSİZ İkinci düzey EGF 508 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri None
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bekir Çoksevim
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli İnteraktif, sunumlar ve eğitim CD'leri
Dersin amacı Hipo-hiperbarik, hipoksi, Sıcak-Soğuk vb.Faktörlerin vital fonksiyonlar üzerine etkilerini ifade eder.
Dersin tanımı Çevre faktörlerinin vital fonksiyonlar üzerine fizyolojik etkilerini izah etmek.

Dersin içeriği
1- Overview of environmental physiology
2- The concets of environmental factors and exercise
3- Hyperthermia- Hypothermia
4- Heat stress
5- Exercise in polluted environments
6- Hydration strategies for exercise
7- Exposure to the sun
8- Lightening storms
9- Air pollution
10- Hypobaric physiology
11- Altitude
12- Moderate and high altitude
13- Cold air exposure
14- Diving-Hyperbaric physiology
15- Cold water immersion
16- Circadian dysrhythmia
17- Cronobiological ritm and performance
18- Term presentation and evaulation
19- Final Exam
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çevre faktörlerini tanımlamak
2- Sıcak, soğuk, hipoksi, hipo-hiperbarik ortamların sağlık üzerine etkilerini izah etmek
3- Radyasyon, ozon, nem oranı ve rüzgarın performansa etkisi kavramak
4- Dalış ve yüksek irtifa gibi ortamların etsini anlayabilmek
5- Sağlığı etkileyen bu faktörlerin fizyolojik cevaplarını izah edebilmek
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı S.S.Cheung: Advanced environmental physiology, Human Kinetics,2010
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar