Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm İşletmeciliği > YİYECEK VE İÇECEK SERVİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YİYECEK VE İÇECEK SERVİSİ Birinci düzey TUR204 Zorunlu 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MUSTAFA YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ REHA KILIÇHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Yiyecek içecek servisi ile ilgili temel bilgilerin aktarılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Temel kavramlar, yiyecek içecek işletmelerinin sınıflandırılması, servis personelinin özellikleri, servis personelinin tutum ve davranışları, servis araçları, servise ön hazırlık, masa düzeni, kuver türleri, kahvaltı servisi, table d’hote servis, a la carte servis, açık büfe servisi, uluslararası yiyecek ve içecek servis türleri ve ilkeleri, sos hazırlama ve servis etme, şarap servisi, ziyafet servisi ile bar ve kokteyller hakkında bilgiler verilmesini ve öğrencilere uygulamalı olarak öğretilmesini kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Temel Kavramlar
2- Yiyecek İçecek İşletmelerinin Sınıflandırılması
3- Servis Personelinin Özellikleri
4- Servis Personelinin Tutum ve Davranışları
5- Servis Araçları, Servise Ön Hazırlık
6- Masa Düzeni, Kuver Türleri,Kahvaltı Servisi
7- Table D’Hote Servis
8- A la Carte Servis
9- Açık Büfe Servisi
10- Uluslararası Yiyecek ve İçecek Servis Türleri ve İlkeleri
11- Sos Hazırlama ve Servis Etme
12- Şarap Servisi
13- Ziyafet Servisi
14- Bar ve Kokteyller
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel kavramları bilir.
2- Yiyecek içecek işletmelerinin sınıflandırılmasını öğrenir.
3- Servis personelinin özelliklerini kavrar.
4- Servis personelinin tutum ve davranışlarının nasıl olması gerektiği hakkında bilgi sahibi olur.
5- Servis araçları ve servise ön hazırlık hakkında detaylı bilgiler edinir.
6- Masa düzeni, kuver türleri, servis türleri hakkında bilgi sahibi olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3- İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7- Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10- İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11- Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12- Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16- Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18- Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19- Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20- Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yiyecek ve İçecek Servisi, Detay Yayıncılık, Alptekin Sökmen.
Yardımcı Kaynaklar Servis Tekniği ve Yönetimi, Detay Yayıncılık, Yaşar Yılmaz.

Ders ile ilgili dosyalar