Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > MANAGEMENT AND CULTURAL DIVERSITY I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MANAGEMENT AND CULTURAL DIVERSITY I Birinci düzey A-SRV301 Seçmeli 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SALİH ÇAĞRI İLKAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Esra Kahya Özyirmidokuz
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Ödevler, Takım projeleri, Denemeler, Tartışmalar ve Örnek olaylar öğretim elemanı sunumları ile eşzamanlı olarak verilmektedir. Yanı sıra, yumuşak yetenekleri (soft-skills) geliştirme kapsamında oyun aktiviteleri ile: *Kültürlerarası bir çalışma ortamında, genel iletişim becerilerini daha da geliştirmek *Grup ödevleri yoluyla takım çalışması yetkinliklerini geliştirmek *Konuyla ilgili açık bir yaklaşımla girişimleri teşvik etmek
Dersin amacı Ana dersin amacı • Kültürdeki farklılıkları ve bunun küresel pazardaki İş İletişimi üzerindeki etkilerini anlamak Özel kurs hedefleri • Kültürel farklılıkların köklerini belirleme • Kültürlerarası iletişimde yanlış anlamanın nedenlerini anlamak • Kültürlerarası İletişim Engellerini Aşmak Ek sıfatlar • Kültürle ilgili bilişimdeki önemi ve rolü, bazı sosyal bilişim konularını anlama • İşletmelerde yumuşak beceriler, kişilik ve kültürel farklılıklar
Dersin tanımı Öğrenciler, işletmelere a ve topluluklara katkıda bulunan farklı kültürleri anlama konusunda bir bakış kazanacaklardır. Kültürel çeşitliliğin kişisel etkinlik üzerindeki etkisi hem bilişim hem de yönetim perspektifinden incelenecektir. Ayrıca, bu ders kapsamında aşağıdaki maddeler de dahildir: • Küreselleşmiş bir iş ortamı bağlamında olayların ve süreçlerin tanımlanması • Uluslararası iş ortamında iş görgü kuralları • İletişim engellerini aşmak

Dersin içeriği
1- Introduction to positive pscycology
2- Introduction to well-being and well-being informatics
3- Happiness and PERMA (Positive emotion, Engagement, Relationships, Meaning, and Accomplishment— the basic dimensions of psychological flourishing) model
4- Measuring your happiness
5- Literature of well-being
6- Finding Your Signature Strengths •What do we think will make us happy?
7- Why Our Expectations are so Bad How Can We Overcome Our Biases Improving happiness Putting Strategies into Practice Start Your Final Rewirement Challenge Continue Your Rewirement Challenge
8- Mid-term
9- Well being in cultures Introduction to Happiness Economics
10- Gamification Building gamification in businesses How to Engineer Gamification: The Consensus, the Best Practice and the Grey Areas
11- Gamification Risks to Enterprise Teamwork o Taxonomy, Management Strategies and Modalities of Application o Conceptualising Gamification Risks to Teamwork within Enterprises Personality in gamification Online gamified examples in business
12- Introduction to positive technology Persuasion
13- Introduction to persuasive technology (PT) PT tools Strategies and Design Principles to Minimize Negative Side-effects of Digital Motivation on Teamwork
14- H/W group presentations
15- Final exam
16- Final exam
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İngilizce verilen derslerde dersi anlama ve katılım.
2- 2- Branşı ile ilgili uluslarası ve akademik ortamda kaynaklara erişim sağlayacak bilginin edinilmesi.
3- 3- Akademik ortamın gerektirdiği konuşma ve yazışmalarda etkin olabilmek.
4- 4- Güncel olaylara ilişkin makale ve konuşmaların izlenmesi.
5- 5- Yabancı basında gündemi izleme.
6- 6- Yurtdışına seyahatta kolalıkların elde edilmesi.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 42 1 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 42 2 84
Ödevler 4 1 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı English for Business studies (Ian Mackanzie)
Yardımcı Kaynaklar Dictionary

Ders ile ilgili dosyalar