Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLERİ MOLEKÜLER BİYOLOJİ-I |
Üçüncü düzey |
BİY 519 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ERTUĞRUL YÜZBAŞIOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, hücreye giriş, hücre kimyası ve biyosentez, DNA ve kromozomların yapısı, DNA nın paketlenmesi, DNA replikasyonu ve rekombinasyonu, DNA onarımı, transkripsiyon, translasyon, proteinler, gen ifadesinin düzenlenmesi ve hücre zar yapısı konularında güncel bilgileri sağlamaktır
|
Dersin tanımı
|
Ders hücreye giriş, hücre kimyası ve biyosentez, DNA ve kromozomların yapısı, DNA nın paketlenmesi, DNA replikasyonu ve rekombinasyonu, DNA onarımı, transkripsiyon, translasyon, proteinler, gen ifadesinin düzenlenmesi, hücre zar yapısı konularını kapsar
|
1- |
Hücreye giriş
|
2- |
Hücre kimyası ve biyosentez
|
3- |
DNA ve kromozomların yapısı
|
4- |
DNA nın paketlenmesi
|
5- |
DNA replikasyonu ve rekombinasyonu
|
6- |
DNA replikasyonu ve rekombinasyonu
|
7- |
DNA onarımı
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Transkripsiyon
|
10- |
Translasyon
|
11- |
Proteinler
|
12- |
Gen ifadesinin düzenlenmesi
|
13- |
Gen ifadesinin düzenlenmesi
|
14- |
Hücre zar yapısı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hücre kimyesı ve biyosentezi tanımlar
|
2- |
DNA ve kromozomu tanımlar
|
3- |
DNA nın paketlenmesini tanımlar
|
4- |
DNA replikasyonu ve rekombinasyonunu açıklar
|
5- |
DNA tamir mekanizmalarını karşılaştırır
|
6- |
Prokaryot ve ökaryotlarda transkripsiyonu detaylı bir şekilde karşılaştırır
|
7- |
Prokaryot ve ökaryotlarda translasyonu detaylı bir şekilde karşılaştırır
|
8- |
Prokaryot ve ökaryotlarda gen ifadesini detaylı bir şekilde karşılaştırır
|
9- |
Membran yapısını tanımlar
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
40
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
176
|
AKTS
|
|
|
7.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Buyru, N., Dalay, N., Özgüç, M., Öztürk, M., Sakızlı, M., (Çeviri Editörleri), Hücrenin Moleküler Biyolojisi, 4. baskı, TÜBA, Çankaya, Ankara, 2008.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Watson, J.D., Baker, T.A., Bell, S.P., Gann, A., Levine, M., Losick, R., Molecular Biology Of The Gene, 6th edition, Cold Spring harbor laboratory Press, New York, 2008.
|
|