Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > ANABİLİM DALI SEMİNERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ İkinci düzey BDY 600 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NESLİHAN ÖNER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. NEŞE KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Danışmanlık
Dersin amacı Beslenme ve diyetetik alanındaki gelişmeleri takip etme ve kendini geliştirme
Dersin tanımı Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel bilgileri tarayarak rapor ve sunum şeklinde halinde sunma.

Dersin içeriği
1- Seminer hazırlanmasına yönelik bilgi verilmesi
2- Seminer hazırlanmasına yönelik bilgi verilmesi
3- Seminer konusunun belirlenmesi
4- Seminer konusuyla ilgili literatür taraması yapılması
5- Seminer konusuyla ilgili literatür taraması yapılması
6- Seminer konusuyla ilgili literatür taraması yapılması
7- Elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi ve derlenmesi
8- Elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi ve derlenmesi
9- Seminer raporunun hazırlanılması
10- Seminer raporunun hazırlanılması
11- Seminer sunumunun hazırlanması
12- Seminer sunumunun yapılması
13- Seminer konusuyla ilgili soruların cevaplanması ve tartışma.
14- Sunumda eksik olan bölümlerin ve cevaplanamayan soruların tamamlanması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Beslenme ve diyetetik alanında konusuyla ilgili literatürü taramayı öğrenme
2- Konuyla ilgili güncel bilgilere ulaşma ve bilgi edinme
3- Literatür ile ilgili doğru kaynakları okuma ve yorumlama becerisi
4- Konu ile ilgili kaynaklardaki bilgileri sentezleme
5- Edinilen bilgileri bir araya getirerek rapor hazırlama
6- Hazırlanan raporu sunabilme becerisi kazanma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 15 2 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Beslenme ve diyetetik ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar
Yardımcı Kaynaklar Beslenme ve diyetetik ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar (makale,tez, kitap)

Ders ile ilgili dosyalar