Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Heykel > SES EĞİTİMİ VE DİKSİYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SES EĞİTİMİ VE DİKSİYON Birinci düzey TÖP 008 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SEMİH ZEKA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Semih ZEKA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Doğru nefes ve ses alıştırmaları yapmak; Türkçenin fonetik yapısı ve kurallarını; Türkiye Türkçesine özgü tonlama, vurgu ve diğer bürün özelliklerini kavramak; artikülasyon kuralları çerçevesinde anlatım teknikleri ve üslup üzerine alıştırmalar yapmak; sözsüz iletişim (beden dili), kişisel imaj ve resmî ve sosyal protokol kurallarına göre sunum ve topluluk karşısında konuşma alıştırmaları yapmak
Dersin tanımı Türkçenin fonetik yapısı ve kurallarının; Türkiye Türkçesine özgü tonlama, vurgu ve diğer bürün özelliklerinin kavranması; artikülasyon kuralları çerçevesinde anlatım teknikleri ve üslup üzerine; sözsüz iletişim (beden dili), kişisel imaj ve resmî ve sosyal protokol kurallarına göre sunum ve topluluk karşısında konuşma alıştırmalarının yapılması

Dersin içeriği
1- Diksiyonun Önemi/Dil ve Diksiyon
2- Diksiyon, ses ve Soluk Alma Şekilleri
3- Konuşmanın Unsurları-Boğumlama ve Tonlama
4- Konuşmanın Unsurları- Duraklama ve Vurgulama
5- A sesinin Ğ ile İfadesi
6- E Sesinin Ğ ile İfadesi
7- I Sesinin Ğ ile İfadesi
8- İ sesinin Ğ ile İfadesi
9- O sesinin Ğ ile İfadesi
10- Ö sesinin Ğ ile İfadesi
11- İyi Bir Konuşmacının Ses Özellikleri-Akıcılık
12- İyi Bir Konuşmacının Ses Özellikleri- İşitilebilirlik
13- İyi Bir Konuşmacının Ses Özellikleri-Açıklık ve Bükümlülük
14- Başlıca Konuşma Hataları
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Diksiyonun önemini kavrar
2- Doğru soluk alıp vermeyi öğrenir
3- Konuşmada tonlamanın önemini kavrar
4- İyi bir konuşmacının ses özelliklerini bilir
5- Türkçede seslerinin doğru telaffuzunu öğrenir
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2- Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3- Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4- Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5- Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6- Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8- Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9- Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10- Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12- Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13- Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14- Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15- Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 8 8 64
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ülkü Giray/Türkçeyi Güzel Konuşma ve Okuma Kılavuzu
Yardımcı Kaynaklar Güçlü İletişimin Sırları Diksiyon Beden Dili ve Hitabet / Mehmet Çelikyay Temel Konuşma Teknikleri - Diksiyon/Sırrı Er

Ders ile ilgili dosyalar