Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
STATİK |
Birinci düzey |
GZM 203 |
Zorunlu |
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SELÇUK EMRE GÖRKEM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. SELÇUK EMRE GÖRKEM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yoktur
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZYÜZE
|
Dersin amacı
|
Statiğin temellerini ve konularını öğrenir.
|
Dersin tanımı
|
Statiğin kanunları ve tanımlar. Genel statik sistemlerde kesit tesirleri ve deplasman hesapları. Reaksiyon hesapları. Atalet momentleri.
|
1- |
Giriş, Statiğin ilkeleri, Düzlemde bir noktada kesişen kuvvetler
|
2- |
Düzlemde genel kuvvetler, Yayılı yükler
|
3- |
Düzlemde bağlar, Taşıyıcı sistemler
|
4- |
Çerçeveler ve üç mafsallı sistemler
|
5- |
Gerber kirişleri
|
6- |
Kafes sistemler
|
7- |
Kablolar
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Uzay kuvvetler
|
10- |
Uzayda bağlar, Kuvvetlerin bir noktaya indirgenmesi
|
11- |
Uzayda bağlar, Kuvvetlerin bir noktaya indirgenmesi
|
12- |
Ağırlık merkezi
|
13- |
Ağırlık merkezi Atalet momenti
|
14- |
Sürtünme
|
15- |
Final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kuvvetleri, momentleri ve kuvvet çiftlerini vektör olarak ifade edebilir.
|
2- |
Verilen bir kuvvet sisteminin bileşkelerini ve eşdeğerlerini bulabilir.
|
3- |
Rijit cisimlerin serbest cisim diyagramlarını çizebilir.
|
4- |
Denge denklemlerini kullanarak, izostatik bir taşıyıcı sistemde mesnet tepkilerini bulabilir.
|
5- |
Alanların geometrik merkezlerini ve verilen bir eksen takımında ikinci momentlerini bulabilir.
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
|
|
5- |
Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
|
|
6- |
Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
|
7- |
Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
74
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Statik – Çeviri - Fikret KESKİNEL, Tekin ÖZBEK Statik - Hamdi TOPKAYA, M. Bülent TOPKAYA
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|