Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Turkish
|
Koordinatör
|
PROF. DR. LEVENT ÇITAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. LEYLA LEBLEBİCİ KOÇER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, toplumsal alanda nicel ve nitel araştırma tasarımı, yürütülmesi ve uygulanmasını sağlamak, saha araştırması ve deneysel araştırma süreçlerinin tasarlanmasını ve metodolojik yaklaşımları öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Bilimsel düşünce, bilimsel etik, edinilen bilginin bilimde geçerliliği ve güvenirliği, hipotez, literatür araştırması, araştırma raporu, proje, tez kavramlarını tanıtarak bilimsel araştırma yöntemlerini ve tekniklerini öğretmek. Veri toplama teknikleri (ulusal ve uluslararası veri tabanlarını araştırma) ve verileri analiz etme becerilerini kazandırmak/geliştirmek. Bilimsel araştırma sonuçlarının akademik yazım kuralları çerçevesinde düzenleme becerisini kazandırmak.
|
1- |
Bilginin Kaynakları
|
2- |
Bilimsel Açıklama ve Bilimsel Yaklaşımlar
|
3- |
Bilimsel Araştırmalarda Amaç ve Araştırma Türleri
|
4- |
Araştırma Konusu Seçimi
|
5- |
Geçici Plan Hazırlanması I
|
6- |
Geçici Plan Hazırlanması II
|
7- |
Geçici Plan Hazırlanması III
|
8- |
Nicel Araştırmalarda Değişkenler
|
9- |
Araştırma Örnekleminin Belirlenmesi
|
10- |
Bilimsel Bilgiye Erişim
|
11- |
Tez Yazımı I
|
12- |
Tez Yazımı II
|
13- |
Dipnot ve Kaynakça Gösterimi
|
14- |
Veri Toplama Araçları
|
15- |
Final Sınavları
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel bilgi ve özelliklerini tanımlar,
|
2- |
Bilimsel araştırma sürecini kavrar,
|
3- |
Araştırma çeşitlerini tanımlar,
|
4- |
Sosyal bilimler ile doğa bilimlerin yöntem benzerlikleri ve farklılıklarını anlar,
|
5- |
Nicel ve nitel araştırma teknikleri hakkında bilgi sahibi olur,
|
6- |
Temel ve uygulamalı araştırmalar hakkında bilgi sahibi olur,
|
7- |
Araştırma konusu seçimi ve yazımını öğrenir,
|
8- |
Nicel ve nitel bilimsel veri toplama tekniklerini kavrar,
|
9- |
Bilimsel araştırma, proje raporu, bölümleri, dili ve yazım teknikleri hakkında bilgi sahibi olur,
|
10- |
Kaynak tarama, kullanma ve gösterme tekniklerini öğrenir ve araştırma ve bilimsel etik değerleri anlar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
5
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
151
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
10
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2013), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Sakarya.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Arıkan, R. (2004), Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
|
|