Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Zootekni > KEÇİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KEÇİ YETİŞTİRİCİLİĞİ Birinci düzey ZT 324 Zorunlu 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri HAYVAN YETİŞTİRME İLKELERİ
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MAHMUT KALİBER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD DOÇ DR JALE METİN KIYICI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARAŞ GÖR MAHMUT KALİBER
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Dünyada ve Türkiye''''de mevcut keçi ırkları ve keçi yetiştiriciliğinin önemi, mevcut durumu konularında bilgi vermek
Dersin tanımı Dünyada ve Türkiye''''de mevcut keçi ırkları ve keçi yetiştiriciliği

Dersin içeriği
1- Giriş ve Küçükbaş Hayvancılığın Önemi
2- Türkiye''de ve Dünyada Keçi Varlığı
3- Türkiye''de Keçi Yetiştiriciliği
4- Keçi Yetiştiriciliğinde Bakım ve Yönetim
5- Kültür ve Yerli Keçi Irkları
6- Türkiye de Kültür Irkı Sütçü Tip Keçi Çalışmaları
7- Kaşmir, Tıftik Üretimi ve Önemi
8- Ara Sınav
9- Keçi Yetiştiriciliğinin Avantajları
10- Koyun ve Keçi Türleri Arasındaki Farklar
11- Keçilerde Üreme Özellikleri
12- Verim Özelliklerine Göre Keçiler
13- Keçi Sütü, Özellikleri ve Ürünleri
14- Keçi Yetiştiriciliğinde Damızlık Seçimi
15- Keçi Orman İlişkisi
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dünyada ve Türkiyede keçi yetiştiriciliği hakkında bilgi sahibi olmak
2- Keçi ırklarını bilmek
3- Keçilerde morfolojik ve fizyolojik özellikleri kavramak
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2- Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3- Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4- Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5- Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6- Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7- Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8- Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9- Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10- Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11- Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12- Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13- Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14- Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 16 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 16 32
Toplam iş yükü     107
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Küçükbaş Hayvan Yetiştirme, Keçi Yetiştirme Ders Kitapları Atatürk Üniv., Çukurova Üniv., Ege Üniv., Uludağ Üniv Ziraat Fak. Yayınları
Yardımcı Kaynaklar İlgili kaynaklar ve internet bilgi kaynakları

Ders ile ilgili dosyalar