Ön koşul dersleri
|
İlk dört yılın bütün derslerini başarmış olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İRFAN ÖZYAZGAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Galip K. Günay, Prof. Dr. Atilla Çoruh, Prof. Dr. İrfan Özyazgan, Doç. Dr. Teoman Eskitaşçıoğlu, Öğrt. Gör. Dr. C. Alper Kemaloğlu
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Anabilm Dalı Araştırma görevlileri
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik, pratik uygulama
|
Dersin amacı
|
Elektif “Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Stajı”nın amacı, Dönem IV’de verilen temel Plastik Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi eğitimi sonrasında, bölümün ilgi alanına giren hastaların daha yakından ve pratik uygulamalara yönelik olarak değerlendirilmesini sağlayacak şekilde hastaların muayeneleri, tedavi planlarının yapılması ve tedavileri ile tedavi sonrası kontrol muayenelerinde aktif katılımın sağlanmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Eğitim döneminde her ay 1 veya 2 öğrenci bu dersi almaktadır. Eğitim sırasında hastaların poliklinik muayeneleri ve ayaktan teşhis-tedavi işlemlerine, yatan hastaların tedavilerinin planlanması ve uygulama aşamalarına öğretim üyeleri gözetiminde ve uzmanlık öğrencileri eşliğinde katılarak pratik uygulamalar yapılmaktadır. Eğitimin uygulama alanı anabilim dalının polikliniği, kliniği, ameliyathanesi ve Yanık Ünitesi'nden oluşmaktadır. Anabilim dalındaki seminer ve makale saatleri eğitimlerine de katılan öğrenciler 3 günde bir olmak üzere anabilim dalı araştırma görevlileri ile birlikte nöbet tutmaktadırlar.
|
1- |
Poliklinik hasta muayenesi
|
2- |
Yatan hasta hazırlanması
|
3- |
Ameliyat öncesi hazırlık
|
4- |
Yara ve yanık pansumanı
|
5- |
Steril şartlarda ameliyat ekibine katılım
|
6- |
Yanık hastası muayenesi
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
11- |
-
|
12- |
-
|
13- |
-
|
14- |
-
|
15- |
-
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dudak-damak yarıkları, sindaktili gibi doğumsal anomalileri tanımlayabilmeli ve tedavi hakkında bilgi sahibi olmalı, gerekli ön işlemleri yaparak, uzmana yönlendirebilmeli
|
2- |
Deri ve yumuşak doku yaralanmalarını tanımlayabilmeli, acil tedavisini (basit olanların dikişle kapatılması) yapabilmeli ve gerekenleri uzmanına yönlendirebilmeli
|
3- |
Yüz kemiklerinin kırıklarını basitçe tanımlayabilmeli ve tedavisi için uzmanına yönlendirebilmeli
|
4- |
Derideki uzun süreli iyileşmeyen yara şeklinde kendini gösteren deri kanserlerini tanıyabilmeli ve ön işlemleri yapıp uzmanına yönlendirebilmeli; bu kanserlerden korunma önlemlerini uygulayabilmeli
|
5- |
Yanıkları ve donukları tanımlayabilmeli, tedavi hakkında bilgi sahibi olmalı, acil tedavisini yapabilmeli ve gerekenleri uzmanına yönlendirebilmeli
|
6- |
Çeşitli yaraların kapatılma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmalı
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
|
|
2- |
Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
|
|
3- |
Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
|
|
4- |
Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
|
|
5- |
Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
|
|
6- |
Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
|
|
7- |
Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
|
|
8- |
Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
|
|
9- |
Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
|
|
10- |
Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
|
|
11- |
İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
|
|
12- |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
|
|
13- |
Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
|
|
14- |
Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
|
|
15- |
Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
|
|
16- |
Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
|
|
17- |
En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
|
|
18- |
Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
5
|
40
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
8
|
5
|
40
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
80
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Plastik Cerrahide Temel İlkeler. Richards AM. Tosun Z. (Çeviri Ed.), Nobel Tıp Kitabevi 2007.Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Ders Kitabı. Güzel MZ. (Ed), İs
tanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Yayınları, 2011.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Estetik Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi. Çağdaş A. (Ed). Ege Üniversitesi Basımevi, 2003.
|
|