Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > SU KALİTE KONTROL VE YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SU KALİTE KONTROL VE YÖNETİMİ Birinci düzey ÇM 329 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DİLŞAD ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerini, su kaynaklarının kalitesini etkileyen kirlilik unsurları ve kirlenme mekanizmalarını, su kirliliği ile ilgili temel problemleri, doğal su kaynaklarının korunması ve iyileştirilmesi adına çözüm önerilerini öğrencilere aktarmaktır.
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Su kalitesi tanımı, Türkiyenin su yönetim yapısı, su potansiyeli ve kullanım alanları
2- Hidrolojik çevrim ve su kalitesine etkisi
3- Sürdürülebilir kalkınma için Havza bazlı su kalitesi yönetim esasları
4- İçme suyu standartları, kirlilik parametreleri ve giderim yöntemleri
5- Yüzeysel suların içme suyu olarak kullanılma standartlarında istatistiksel veri analizi uygulamaları
6- Göl sularının incelenmesi, sezon devinimi
7- Göl kirliliği ve yönetimi
8- Akarsu kirliliği ve yönetimi
9- Çevre Mühendisliğinde su kalitesi sorun senaryoları ve örnek yaklaşımlar
10- Yeraltı sularının incelenmesi
11- Sucul ortamda kimyasal kinetik
12- Tarımsal sulamada su kalitesinin değerlendirilmesi
13- Su yönetiminde entegre su kaynakları yönetimi yaklaşımı ve olası senaryolar
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yüzeysel ve yeraltı su kaynaklarının su kalitesini etkileyen kirlilik unsurları tanımlanır.
2- Su ortamlarında fiziksel, kimyasal ve biyolojik kirlenmenin yarattığı etkiler belirtilir.
3- Çevre Mühendisliği alanındaki su kalitesi problemlerini yorumlama yetisi kazandırılır.
4- Yüzeysel ve yer altı su kaynaklarının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için çözüm önerileri çeşitlendirilir.
5- İçme ve kullanma sularında kirleticilere ait standart değerler ve kriterler tanımlanır.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar