Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İletişim Bilimleri (doktora) > MEDYA VE POPÜLER KÜLTÜR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEDYA VE POPÜLER KÜLTÜR Üçüncü düzey İLB 613 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EBRU DAVULCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. EBRU DAVULCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Anlatım, tartışma
Dersin amacı Medya ve popüler kültür arasındaki kavramsal ve teorik ilişkilerin farkına varmak, tarihsel ve güncel gelişmelerle ilişkisini kurmak, sorunsal alanları belirleyerek öğrencinin temel kavramlar çerçevesinde araştırma ve tartışma bilincini artırmak temel amaçtır. Bu ders kapsamında ayrıca öğrencilere, medya alanında geliştirilen paradigmaları öğretmek ve bunları karşılaştırarak aralarındaki farklılıkları analiz etmeleri sağlamak, kamusal alanda medya ve kitle ilişkilerinin ortaya çıkardığı sorunların ne olduğunu anlamak ve ifade etmek, öğrencilerin bu sorunlara karşı duyarlı olmaları konusunda bilinç oluşturmak dersin diğer amaçları arasında yer almaktadır.
Dersin tanımı Popüler medya metinlerinin incelendiği, medya ve popüler kültür ilişkisinin kuramsal bazda incelendiği derstir.

Dersin içeriği
1- Popüler Kültürü Anlamlandırmak: Popüler Kültür ile Halk Kültürü ve Kitle Kültürü Arasındaki Benzerlik ve Farklılıklar, Popüler Kültürün Özellikleri
2- Tarihsel Gelişim Süreci İçerisinde Popüler Kültür ve Medya İlişkisi
3- Popüler Kültür Üzerine Kuramsal Yaklaşımlar Liberal- Çoğulcu Yaklaşım ve Popüler Kültür Frankfurt Okulu ve Popüler Kültür Ekonomi Politik Yaklaşım ve Popüler Kültür Kültürel Çalışmalar ve Popüler Kültür
4- Popüler Kültür ve Müzik: Televizyon Çağında Popüler Kültürü Müzik Üzerinden Anlamlandırmak
5- Popüler Kültür, Futbol ve Televizyon Arasındaki İlişki
6- Popüler Kültür, Tüketim Kültürü ve Çocuk
7- Popüler Kültür, Reklam ve Moda: Popüler Kültürün Sonucu Olarak Kadın Bedeninin Metalaşması ve Sunumu
8- Popüler Kültür, Reklam ve Moda: Popüler Kültürün Sonucu Olarak Kadın Bedeninin Metalaşması ve Sunumu
9- Popüler Kültür ve Siyaset
10- Popüler Kültür ve Siyaset
11- Türkiye’de Popüler Kültür-Medya İlişkisi Üzerine Yapılan Çalışmaların Panoraması.
12- Türkiye’de Popüler Kültür-Medya İlişkisi Üzerine Yapılan Çalışmaların Panoraması.
13- Türkiye’de Popüler Kültür-Medya İlişkisi Üzerine Yapılan Çalışmaların Panoraması.
14- Türkiye’de Popüler Kültür-Medya İlişkisi Üzerine Yapılan Çalışmaların Panoraması.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İletişim bilimleri ve sosyoloji arasındaki kavramsal ve teorik ilişkilerin farkına varır.
2- İletişim bilimi ve sosyoloji arasındaki sorunsal alanları belirler ve analiz yapabilir.
3- Medya alanında geliştirilen paradigmaları öğrenir ve bunları karşılaştırabilir.
4- Medyanın toplumsal etkilerini açıklayabilir.
5- Popüler kültür ve siyaset arasındaki ilişki hakkında bilgi verebilir.
6- Kamusal alanda medya ve kitle ilişkilerinin ortaya çıkardığı sorunların ne olduğunu tanımlayabilir.
7- Popüler kültüre farklı yaklaşımları doğru tanımlar.
8- Tüketim kültürü, yaşam tarzları, boş zamanlar ve medya arasındaki ilişkiyi doğru tanımlar ve analiz edebilir
9- Televizyon çağında müziği popüler kültür üzerinden analiz eder ve yorumlar.
10- Popüler kültür, futbol ve televizyon arasında simbiyoz beslemeye dayalı ilişkiyi doğru tanımlar ve analiz eder.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 15 2 30
Sunum / Seminer hazırlama 15 2 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 15 2 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Özer, Ömer ve Dağtaş, Erdal (2011).Popüler Kültürün Hakimiyeti: Bir Türkiye Hikayesi, Konya: LiteraTürk Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar 1. Bali, Rıfat N. (2002). Tarz-ı Hayattan Life Style’a. İstanbul: İletişim Yayınları. 2. Kozanoğlu, Can (2000). Cilalı İmaj Devri. İstanbul: İletişim Yayınları. 3. Gürbilek, Nurdan (2001). Vitrinde Yaşamak: 1980’lerin Kültürel İklimi, İstanbul: Metis Yayınları. 4. Bostancı, M. Naci (1998). Cumhuriyetimiz, Ankara: Vadi Yayınları. 5. Arık, M. Bilal (2004). Top Ekranda: Medya Çağında Futbol ve Televizyon Arasındaki İlişki, İstanbul: Salyangoz Yayınları. 6. Bostancı, M. Naci (2002). Siyasetin Arka Yüzü, Ankara: Alternatif Yayınları. 7. Cantek, Levent (2008). Cumhuriyetin Büluğ Çağı, İstanbul: Alfa Yayınları. 8. Adorno, Theodor W. (2009). Kültür Endüstrisi: Kültür Yönetimi, Nihat Ülner vd. (çev.), İstanbul: İletişim Yayınları 9. Şahin, Haluk (208). Liberaller, Ulusalcılar, İslamcılar ve Ötekiler, İstanbul: Say Yayınları. 10. Lüküslü, Demet (2009). Türkiye’de Gençlik Miti, İstanbul: İletişim Yayınları. 11. Batmaz, Veysel (2006). Medya Popüler Kültürü Gizler, İstanbul: Karakutu Yayınları. 12. Erdoğan, İrfan ve Alemdar, Korkmaz (2005). Popüler Kültür ve İletişim, Ankra: Erk Yayınları. 13. Carr, Edward Hallett (2001). Romantik Sürgünler, İstanbul: Çivi Yazıları Yayınları. 14. Fowles, John (2008). Fransız Teğmenin Kadını, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. 15. Mutlu, Erol (2005). Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya, Ankara: Ütopya Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar