Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > İNGİLİZCE I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNGİLİZCE I Birinci düzey YBD201 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce-Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÜCR. ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EMRE GÖKDUMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Temel İngilizce kavramlarının kazanımının sağlanması
Dersin tanımı Temel İngilizce

Dersin içeriği
1- To be: I am, you are, he is
2- Present Continuous Tense; Possesive Adjectives, ''s, of
3- Definite and Indefinite Articles: a/an, the; Singular and Plural Nouns; Demonstrative Adjectives and Pronouns
4- There is/are; Prefixes; Preposition of place; Adjectives of opinion
5- Present Simple Tense; Adverbs of Frequency; Certain sense verbs with gerund; Prepositions of time
6- Can/can''t; Wh- questions; Object Pronouns; Possesive Pronouns
7- Count and Uncount Nouns; Have/has got; Quantifiers; Some and any; A few/a little; Much/Many; Imperatives
8- Present Continuous Tense vs Present Simple Tense; Usage of ''have'' and ''prefer''
9- Adjectives; Enough, too, very; -ing/-ed adjectives; Comparatives and Superlatives; Comlete list of pronouns
10- Past Simple Tense; Used to
11- Gerund and Infinitive
12- Future Tense; Shall/could/let''s/why don''t.../How about
13- Future Tense-Going to; Will vs Going to
14- Must/Should/Have to
15- Final Exam
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler isimlerini, nereli olduklarını ve hangi ulustan olduklarını söyleyebilir ve 1-100 arasındaki sayılarla kurulabilecek ifadeleri anlayabilirler. İsimlerini ya da başka bir kelimeyi heceleyebilirler
2- Öğrenciler şimdiki zamanı etkin şekilde kullanabilir, olumlu, olumsuz, soru cümlelerini kolaylıkla kurabilirler. Saati sorabilir ve söyleyebilirler. Aile üyelerinin İngilizce adlarını bilir ve akrabaların hepsini İngilizce adlandırabilirler.
3- Öğrenciler ne iş yaptıklarını, bir mesleğe sahip birinin nerede çalıştığını söyleyebilirler. Bir ismin tekil ve çoğul hallerini bilebilir ve düzensiz çoğulları ayırabilirler.
4- Öğrenciler yol tarifi isteyen ve İngilizce konuşan bir yabancıya yol tarifi yapabilirler
5- Öğrenciler bu dersin sonunda geniş zamanı kullanarak cümleler kurabilir ve günlük yaptıkları şeyleri anlatabilirler
6- Öğrenciler kişi zamirlerini tanımlayıp özne, nesne ve iyelik olmak üzere gruplandırabilir ve bu zamirleri etkin şekilde cümle içinde anlayabilirler.
7- Öğrencilere bir nesne ismi söylendiğinde onlar hedef dilde bu nesnenin sayılabilir ya da sayılamaz olduğunu ayırabilir ve miktarını belirtebilirler. Bir yemek tarifini anlatabilir ya da İngilizcede yazılmış bir yemek tarifini okuyup anlayabilirler.
8- Öğrenciler şimdiki zaman ve geniş zaman arasındaki kullanım farkını anlayabilir ve her iki zamanı yerinde kullanabilirler. 'have' fiilinin farklı kullanımlarını anlayabilir, bununla cümleler yapabilir ve 'prefer' fiilini doğru içerik ve anlamda kullanabilirler.
9- Öğrenciler sıfatları cümle içinde doğru biçimde ve gerektiğinde onları niteleyen zarflarla birlikte kullanabilirler. Sıfatları kullanarak karşılaştırma yapabilirler.
10- Geçmişte yaptıkları eylemleri 'geçmiş zaman' kullanarak anlatabilirler, ayrıca 'used to' ifadesini geçmiş eylemler için doğru şekilde kullanabilirler ve 'Past Simple Tense' kalıbının verdiği anlamdan onun anlamını ayırt edebilirler. Öğrenciler gelecekle ilgili cümleler kurabilir, planlarından bahsedebilir, öneride bulunabilir veya bir öneriyi reddedebilirler. Zorunluluklardan söz edebilir, tavsiyede bulunabilirler.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 5 5
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Milestone Course Book
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar