Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > SPOR BİLİMLERİNDE İLERİ AKADEMİK YAZMA VE PROJE HAZIRLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPOR BİLİMLERİNDE İLERİ AKADEMİK YAZMA VE PROJE HAZIRLAMA İkinci düzey BSB 690 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET BEHZAT TURAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET BEHZAT TURAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli
Dersin amacı Öğrencilere bir bilimsel çalışmanın nasıl hazırlanacağı nasıl bir makaleye ve projeye dönüştürüleceği ve bunların hedef dergi ve proje çağrılarına nasıl gönderileceğinin öğretilmesidir.
Dersin tanımı Bilimsel makale ve proje yazma.

Dersin içeriği
1- Yayın etiği ve bilimsel makale yazma teknikleri.
2- Bilimsel çalışmalarda atıf yapma ve atıf gösterme.
3- Makale ve proje yazım süreci.
4- Makale ve proje konusu belirleme.
5- Makale ve proje literatür taraması ve giriş bölümünün yazılması.
6- Makale ve proje yöntem bölümünün yazılması.
7- Veri toplama yöntemleri ve veri araçları.
8- Verilerin analizi ve bulguların oluşturulması.
9- Elde edilen verilerin tablolaştırılması.
10- Elde edilen verilerin yorumlanması.
11- Bulguların oluşturulması.
12- Literatür taraması ve tartışma ve sonuç bölümün oluşturulması.
13- Çalışmadan elde edilen bilgilere göre önerilerin oluşturulması.
14- Çalışmanın uygun dergi ve proje gönderme süreçleri.
15- Final Sınavı.
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel araştırma yöntemlerinin kullanılmasını bilir.
2- Bilimsel etik ilkelerine göre hareket eder.
3- Veri toplama ve analiz yöntemlerini bilir.
4- Makale ve proje yazma süreçleri bilir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 4 56
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 10 40
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Day, A.Robert. Bilimsel makale nasıl yazılır? nasıl yayımlanır? Tubitak yayınları 2003, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar