Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MÜZİK TOPLULUKLARI YÖNETİMİ |
Birinci düzey |
MÜZ412 |
Seçmeli |
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BEYZA ŞİMŞEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. GÜL FAHRİYE EVREN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Koroların yapılandırılması,yerleşim düzenleri, koroda ses eğitimi uygulamaları, koro yönetimi ve teknikleri, uygulamalı çalışmaları
|
Dersin tanımı
|
Koroların eğitimi, yapılandırılması, ses eğitimi, ses sağlığı, koro kültürü, disiplini ve koro yönetim teknikleri uygulamalarını kapsar.
|
1- |
Müzik topluluklarına giriş,koro yöneticisi nasıl olmalıdır?
|
2- |
Koro eğitimi(Yapılandırılması, yerleşim düzenleri, koroda ses eğitiminin önemi)
|
3- |
Koro yönetim teknikleri (Postür, eller-kollar,gözler, nefes, jest-mimik-vücut hareketleri, ısınma hareketleri, doğru postür için odak noktayı bulma)
|
4- |
2/4''lük,3/4''lük,4/4''lük ölçü yönetimi, şekillerle anlatımı
|
5- |
2/4''lük,3/4''lük,4/4''lük ölçü yönetimi tekrarı ve nüans çalışmaları,
|
6- |
2/4''lük,3/4''lük örnek eserlerde uygulama çalışmaları
|
7- |
4/4''lük örnek bir eserde uygulama çalışmaları
|
8- |
VİZE HAFTASI
|
9- |
VİZE HAFTASI
|
10- |
Ölçü vuruş teknikleri örnek kalıplar üzerinde uygulama çalışmaları
|
11- |
Basit ölçülerde vuruş teknikleri
|
12- |
Bileşik ölçülerde vuruş teknikleri
|
13- |
Karma ölçülerde vuruş teknikleri
|
14- |
Nüans çalışmaları ve yönetimde elastikiyet,İstiklal Marşı''nın yönetimi
|
15- |
Verilen eserlerin yönetim esaslarına gore yapılan çalışmalar,İstiklal Marşı''nın yönetimi
|
16- |
FİNAL HAFTASI
|
17- |
FİNAL HAFTASI
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Korolar ve koro yöneticisi hakkında yeterli bilgiye sahip olmak.
|
2- |
Koro yönetim tekniklerine hakim olabilmek.
|
3- |
Örnek eserler üzerinde uygulama çalışmaları yapabilmek.
|
4- |
İstiklal Marşı''''nı yönetebilmek.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
4
|
1
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
82
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Suna Çevik, Koro Eğitimi ve Yönetimi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
S.Egüz,Toplu Ses Eğitimi
|
|