Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (doktora) > GIDA MÜHENDİSLİĞİNDE AYIRMA TEKNİKLERİ- I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDA MÜHENDİSLİĞİNDE AYIRMA TEKNİKLERİ- I Üçüncü düzey GDM 601 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul dersi bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KEMAL SARIOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. KEMAL SARIOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Ders iki faz arasında gerçekleşen kütle aktarım süreçlerinin analizni ve çözümlenmesi amaçlar. Difüzyon, kurutma, gaz sıvı seperayonu, katı-sıvı seperasyonu, membran sürecleri ders kapsamında incelenen temel işlemler arasındadır.
Dersin tanımı Kütle transferi hakkında genel bilgi, konsantrasyon, hız ve akı tanımları, moleküler difüzyon ve difüzivite, Fick yasası, kararlı hal moleküler difüzyon modelleri, gazlar, sıvılar, katılar ve gözenekli katılardaki difüzyon ve difüzyon katsayılarının teorik ve deneysel olarak hesaplama yöntemleri, konvektif kütle transferi, fazlar arası kütle transferi, bireysel ve toplam kütle transfer katsayıları ve iki fazlı sistemlerde kolon tasarımı gibi konuları içermektedir.

Dersin içeriği
1- Kütle aktarım temelleri
2- Yatışkın olmayan durum kütle aktarımı
3- Konvektif kütle aktarımı
4- Sıvı-sıvı seperasyonu
5- Özütleme
6- Adsorpsiyon
7- Dolgulu kolonlarda adsorpsiyon
8- Problem çözümü
9- Arasınav
10- Membran seperasyonu
11- Problem çözümü
12- Membranlarda gaz seperasyonu
13- Membranlarda sıvı seperasyonu
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler verilen bir kütle transferi içeren mühendislik problemi için kütle transferi bilgilerini, mühendislik ve matematik bilgileriyle ilişkilendirerek matematiksel bir probleme çevirip çözebilmeli ve sonuçları yorumlayabilmeli
2- Korelasyonları kullanarak difüzyon katsayısını belirleyebilme
3- Difüzyon eşitliğini kullanarak basit geometriler ve çok-boyutlu sistemlerde konsantrasyon dağılımını hesaplayabilme
4- Ayırma süreçlerini öğrenme
5- Korelasyonları kullanarak kütle transfer katsayılarını belirleyebilme
6- Kütle, ısı ve momentum aktarımı arasındaki anolojiyi öğrenme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 10 80
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 8 12 96
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Geankoplis, C. J. 1995. Transport Processes and Separation Processes Principles. 4th Edition. Prentice Hall.
Yardımcı Kaynaklar Geankoplis, C. J. 1995. Transport Processes and Separation Processes Principles. 4th Edition. Prentice Hall.

Ders ile ilgili dosyalar