Ön koşul dersleri
|
Ön koşul dersi bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KEMAL SARIOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. KEMAL SARIOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Ders iki faz arasında gerçekleşen kütle aktarım süreçlerinin analizni ve çözümlenmesi amaçlar. Difüzyon, kurutma, gaz sıvı seperayonu, katı-sıvı seperasyonu, membran sürecleri ders kapsamında incelenen temel işlemler arasındadır.
|
Dersin tanımı
|
Kütle transferi hakkında genel bilgi, konsantrasyon, hız ve akı tanımları, moleküler difüzyon ve difüzivite, Fick yasası, kararlı hal moleküler difüzyon modelleri, gazlar, sıvılar, katılar ve gözenekli katılardaki difüzyon ve difüzyon katsayılarının teorik ve deneysel olarak hesaplama yöntemleri, konvektif kütle transferi, fazlar arası kütle transferi, bireysel ve toplam kütle transfer katsayıları ve iki fazlı sistemlerde kolon tasarımı gibi konuları içermektedir.
|
1- |
Kütle aktarım temelleri
|
2- |
Yatışkın olmayan durum kütle aktarımı
|
3- |
Konvektif kütle aktarımı
|
4- |
Sıvı-sıvı seperasyonu
|
5- |
Özütleme
|
6- |
Adsorpsiyon
|
7- |
Dolgulu kolonlarda adsorpsiyon
|
8- |
Problem çözümü
|
9- |
Arasınav
|
10- |
Membran seperasyonu
|
11- |
Problem çözümü
|
12- |
Membranlarda gaz seperasyonu
|
13- |
Membranlarda sıvı seperasyonu
|
14- |
Final Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler verilen bir kütle transferi içeren mühendislik problemi için kütle transferi bilgilerini, mühendislik ve matematik bilgileriyle ilişkilendirerek matematiksel bir probleme çevirip çözebilmeli ve sonuçları yorumlayabilmeli
|
2- |
Korelasyonları kullanarak difüzyon katsayısını belirleyebilme
|
3- |
Difüzyon eşitliğini kullanarak basit geometriler ve çok-boyutlu sistemlerde konsantrasyon dağılımını hesaplayabilme
|
4- |
Ayırma süreçlerini öğrenme
|
5- |
Korelasyonları kullanarak kütle transfer katsayılarını belirleyebilme
|
6- |
Kütle, ısı ve momentum aktarımı arasındaki anolojiyi öğrenme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
|
|
6- |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
|
7- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
8
|
10
|
80
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
8
|
12
|
96
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
184
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Geankoplis, C. J. 1995. Transport Processes and Separation Processes Principles. 4th Edition. Prentice Hall.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Geankoplis, C. J. 1995. Transport Processes and Separation Processes Principles. 4th Edition. Prentice Hall.
|
|