Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > NÜMERİK MODELLEME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
NÜMERİK MODELLEME Üçüncü düzey FİZ526 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA GENÇASLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, bilgisayar uygulamalı
Dersin amacı Bu ders, Fizik problemlerini çözmede sıkça kullanılan nümerik / hesaplamalı teknikleri tanıtmayı amaçlar.
Dersin tanımı Seçmeli ders.

Dersin içeriği
1- Hesaplama ve Bilim
2- Programlama Dilleri
3- Bir Fonksiyonu Yaklaştırma
4- Nümerik türevleme
5- Nümerik integrasyon
6- Adi diferansiyel denklemler: başlangıç-değer problemleri
7- Adi diferansiyel denklemler: Runge-Kutta metodu
8- Adi diferansiyel denklemler: sınır-değer problemleri
9- Matrisler için Nümerik Yöntemler
10- Özdeğer Problemleri
11- Klasik Moleküler Dinamik Simulasyonları
12- İlk-prensipler Moleküler Dinamik Simulasyonları
13- Monte Carlo Simulasyonları
14- Genetik Algoritma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel, nümerik simulasyon ve modellemenin temellerini öğrenmek
2- Çeşitli Fizik problemlerini bilgisayar kullanarak çözebilmek
3- Hesaplamadan elde edilen veriyi analiz edebilmek ve yorumlayabilmek
4- Verilen bir problemi çözmek için bir ya da daha çok hesapsal yöntemi kullanarak bir strateji geliştirebilmek
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 5 6 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Computational Physics (N. J. Giordano, H. Nakanishi) An Introduction to Computational Physics (Tao Pang)
Yardımcı Kaynaklar Numerical Recipes in C (W.H. Press, S.A. Teukolsky, W.T. Vetterling, B.P. Flannery)

Ders ile ilgili dosyalar