Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYŞEGÜL ASUMAN AKDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. AYŞEGÜL ASUMAN AKDOĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım, tartışma, eleştirme, soru-yanıt, araştırma ödevi ve sunumu
|
Dersin amacı
|
Doktora öğrencilerinin Organizasyonları Stratejik yönetim açısından değerlendirmelerini sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
İşletmelerde Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. Strateji, misyon, vizyon ve strateji ile ilgili diğer kavramlar. Stratejik yönetim süreci; Stratejik Planlama; Amaçlar, İç ve dış çevre analizleriyle(SWOT) işletmenin kendisini ve çevresini tanıması, Rekabet Analizi, Stratejik Alternatiflerin Değerlendirilmesi ve Seçimi. Strateji seçiminde kullanılan teknikler, Stratejilerin Uygulanması, Stratejik Uyum. Kurumsal yönetişim. Stratejik Liderlik. Etik. Stratejik Kontrol. Örnek Olaylar.
|
1- |
Stratejik Yönetime Giriş; Strateji ve strateji ile ilgili kavramlar
|
2- |
Stratejik Yönetimin Öğeleri, Tarihsel Gelişim, Fonksiyonel Yönetimden Farkları ve Gelişim Süreci
|
3- |
Stratejik Planlama: Amaçlar
|
4- |
Dış Çevre Analizi
|
5- |
İç çevre Analizi
|
6- |
Stratejik Alternatifler
|
7- |
Sınav
|
8- |
Strateji Seçiminde kullanılan Teknikler ve Strateji Seçimi
|
9- |
Stratejilerin Uygulanması: Stratejik Uyum Öğeleri
|
10- |
Yapısal ve Fonksiyonel Uyum
|
11- |
Örgütsel Kültür,Stratejik Liderlik
|
12- |
Kurumsal Yönetişim, Etik
|
13- |
Örnek Olaylar
|
14- |
Örnek Olaylar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Stratejik yönetim sürecini, araçlarını ve tekniklerini tanımlayabilecek ve gerçek iş hayatı ile ilişkilendirebilecektir.
|
2- |
İç ve dış çevre analizi yapabilecek ve işletmelerin stratejik kapasitelerini belirleyebilecektir.
|
3- |
Stratejik alternatiflerin içeriği, uygunluğu ve uygulanabilirliği konusunda bilgi sahibi olabilecektir.
|
4- |
Sürdürülebilir rekabet üstünlüğü yaratmanın yollarını açıklayabilecektir.
|
5- |
Stratejik plan yapabilme yetkinliği
|
6- |
Stratejik yönetim konusunda, etik ilkeler çerçevesinde araştırma yapabilmek.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
|
|
2- |
İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
|
|
3- |
Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
|
|
4- |
İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
|
|
5- |
İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
|
|
6- |
İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
|
|
7- |
Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
|
|
8- |
İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
|
|
9- |
Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
|
|
10- |
Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
|
|
11- |
Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
|
|
12- |
Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
|
|
13- |
Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
|
|
14- |
İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
|
|
15- |
Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
|
|
16- |
Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
14
|
3
|
42
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
1
|
14
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
1
|
7
|
7
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Hayri Ülgen ve Kadri Mirze, İşletmelerde Stratejik Yönetim.Beta;İstanbul İstanbul,2013
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Thompson, Strickland and Gamble, Crafting and Executing Strategy, 2008.
|
|