Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Doğum ve Jin (yüksek Lisans) > ARAŞTIRMA PROJESİ NASIL HAZIRLANIR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARAŞTIRMA PROJESİ NASIL HAZIRLANIR İkinci düzey SBE 525 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. GÖKMEN ZARARSIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ADEM KALINLI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Dersler, Öğrenci merkezli özerk çalışmalar, sınıfta problem çözme, kaynak araştırmaları.
Dersin amacı Bu dersin sonunda, öğrencilerin yayınlanmış bilimsel çalışmaların dizaynlarını öğrenecek ve eleştirecek düzeye gelmeleri amaçlanmaktadır. Öğrencilerin bilimsel bir çalışmanın aşamalarını, proje hazırlama becerilerini kazanması amaçlanmaktadır. Öğrenciler, kendilerine verilen ödevler, vize ve final sınavları ile bilimsel bir çalışma yapabilme deneyimine sahip olacaklardır.
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Araştırma Dizaynı
2- Bilimsel Bilgiler
3- Araştırma Sorusu
4- Hedeflerin ve Gönüllülerin Belirlenmesi
5- Araştırmanın Değişkenleri Evren ve Örneklem
6- Araştırmanın bilimsel altyapısı
7- Araştırmanın material ve metodu
8- Araştırmanın material ve metodu
9- Vize Sınavı
10- Kaynakça Yazımı
11- Araştırma Önerisi Hazırlama
12- Araştırma Önerisinin Sunumu
13- Araştırma Önerisinin Sunumu
14- Araştırma Esnasında Karşılaşılan Problemler
15- Araştırma Esnasında Karşılaşılan Problemler
16- Final Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 2 4
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 8 8 64
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Smith JU, Murrell G, Ellis H, Huang G., (2010) Research in Medicine, Plannig a Project-Writing a Thesis, Cambridge, ISBN: 978-0-521-13228-2, UK Gary T., (2009) How to do your Research Project? Sage, ISBN: 978-1-84787-442-9, USA. Berry R., (2004) The Research Project-How to write it?, Routledge, ISBN:141291194, USA. Kuş, E., (2003) Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri, Anı Yayıncılık, ISBN:975-6376-01-5, Ankara. Day, R.A.,(2001) Bilimsel Bir Makale, Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, TUBITAK, ISBN: 975-403-175-4, Ankara. Arseven, A.A (2001) Alan Araştırma Yöntemi, Gündüz Yayıncılık, ISBN: 975-6859-22-9, Ankara Berry, A., (2003) Bilimin Arka Yüzü, TUBITAK, ISBN:975-403-059-6, Ankara Barzun, J. & Graff, H.F. (2001) Modern Araştırmacı, TUBITAK, ISBN: 975-403-055-3, Ankara Arıcı, H., (1997) İstatistik Yöntemler ve Uygulamalar, Meteksan A.Ş. ISBN:975-7746-31-2, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar