Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. GÖKMEN ZARARSIZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ADEM KALINLI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersler, Öğrenci merkezli özerk çalışmalar, sınıfta problem çözme, kaynak araştırmaları.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin sonunda, öğrencilerin yayınlanmış bilimsel çalışmaların dizaynlarını öğrenecek ve eleştirecek düzeye gelmeleri amaçlanmaktadır. Öğrencilerin bilimsel bir çalışmanın aşamalarını, proje hazırlama becerilerini kazanması amaçlanmaktadır. Öğrenciler, kendilerine verilen ödevler, vize ve final sınavları ile bilimsel bir çalışma yapabilme deneyimine sahip olacaklardır.
|
Dersin tanımı
|
|
1- |
Araştırma Dizaynı
|
2- |
Bilimsel Bilgiler
|
3- |
Araştırma Sorusu
|
4- |
Hedeflerin ve Gönüllülerin Belirlenmesi
|
5- |
Araştırmanın Değişkenleri Evren ve Örneklem
|
6- |
Araştırmanın bilimsel altyapısı
|
7- |
Araştırmanın material ve metodu
|
8- |
Araştırmanın material ve metodu
|
9- |
Vize Sınavı
|
10- |
Kaynakça Yazımı
|
11- |
Araştırma Önerisi Hazırlama
|
12- |
Araştırma Önerisinin Sunumu
|
13- |
Araştırma Önerisinin Sunumu
|
14- |
Araştırma Esnasında Karşılaşılan Problemler
|
15- |
Araştırma Esnasında Karşılaşılan Problemler
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ağız, çene ve dişlerin hücre, doku, organ ve sistem bazında normal yapı ve fonksiyonlarını, yaşam döngüsünü ve büyümenin etkilerini açıklar
|
|
2- |
Ağız çene ve diş sağlığının temel ve önemli belirleyicilerini, birey ve toplum için risk faktörlerini bilir, insan ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki etkileşimi değerlendirir.
|
|
3- |
Ağız,çene ve diş hastalıklarının nedenlerini, bu hastalıklara neden olabilecek sistemik hastalıklarla, çeşitli sistemik hastalıklara neden olabilecek ağız ve diş hastalıklarının organizmayı etkileme yollarını, hastalıklarda ortaya çıkan vücut ve ağız yapı ve fonksiyonlarındaki bozuklukları ve yol açtığı bulguları kavrar.
|
|
4- |
Ağız, çene ve diş hastalıklarının tanı, tedavi, önleme ve rehabilitasyon ilkeleri ile toplumda sık görülen ağız ve diş hastalıklarının yaygınlığı ve bunlara karşı koruyucu hekimliğe yönelik yaklaşımlara sahiptir.
|
|
5- |
Güvenli bir çalışma ortamı sağlar ve çalışma ekibinin diğer üyeleriyle sağlık, güvenlik ve klinik risk yönetimi ile ilgili çalışmalar yapar. Verimliliği daha da arttırmak için çalışma pozisyonları, görsel algılama, alet tutuşu, malzeme kullanımı, stres ve mental durumlarla başa çıkar ve çapraz enfeksiyon kontrolü yapar.
|
|
6- |
Hasta ve/veya hasta yakınlarından tıbbi ve dental öykü (anamnez) alır, diş, dişeti oral mukoza ve çene eklemi bölgesinin muayenesini yapar.
|
|
7- |
Ağız, çene ve diş sağlık sorunlarını tanımlamak, bulguları analiz etmek ve yorumlamak, tedaviyi yönlendirmek için aydınlatılmış onam alarak temel tanısal testleri ve girişimleri uygular.
|
|
8- |
Anamnez, fizik muayene ve tanısal test sonuçları, işlevsel değerlendirme ve klinik akıl yürütme becerisini kullanarak klinik tanı koyar.
|
|
9- |
Hastanın da katılımını sağlayarak tedavi ve takip planı oluşturur ve tedavilerini uygular, gerekli durumlarda ilgili uzmana sevk eder.
|
|
10- |
Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutar, hasta bilgilerini (epikriz, rapor vb.) hazırlar ve sunar.
|
|
11- |
Hastanın tanı, tedavi ve takip sürecinde kanıta dayalı ve hasta merkezli tedavi prensiplerini uygular.
|
|
12- |
Yaşamı doğrudan tehdit eden durumları tanır, tıbbi acil durumları yönetir ve yönlendirir.
|
|
13- |
Birey, aile ve toplumun ağız, çene ve diş hastalıklarının tanı, tedavi, önleme ve rehabilitasyon ilkeleri ile toplumda sık görülen ağız ve diş hastalıklarının yaygınlığı ve bunlara karşı koruyucu hekimliğe yönelik yaklaşımları uygular.
|
|
14- |
Diş hekimliği uygulamalarında sorumluluk alır; meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile etkili ekip çalışması yapar ve ilgili sektörlerle işbirliği içinde çalışır.
|
|
15- |
Mezun diş hekimi kütüphane ve diğer veri tabanlarından gerekli bilgilere ulaşabilir, ve bu bilgileri yorumlayabilme, bilimsel ve etkili olarak kullanabilme ve sunum konusunda yeterli olmalıdır.
|
|
16- |
Bilimsel ve teknolojik gelişmelere, mesleki uygulamalardaki değişimlere ve toplum gereksinimlerine yanıt verebilmek için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak sürekli kendini geliştirir.
|
|
17- |
Birey ve toplum düzeyinde ağız, çene ve hastalıklarını önlemek ve sağlığını geliştirmek amacıyla diğer sağlık personeli ve sağlık kurumları ile işbirliği yapar.
|
|
18- |
Eğitim becerilerini kullanarak hasta ve hasta yakınları, toplum, diş hekimi dışı sağlık personeline eğitim ve danışmanlık verir.
|
|
19- |
Diş hekimliği uygulamalarında etik ilkeler doğrultusunda hareket eder, etik ikilemleri tanır ve çözümünde etik akıl yürütme prensiplerini uygular.
|
|
20- |
Mevcut yasal düzenlemelere uygun, diş hekimi sorumluluğunu bilerek, hasta ve diş hekimi haklarını gözeterek
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
2
|
2
|
4
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
2
|
4
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
8
|
8
|
64
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
2
|
4
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
4
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
101
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Smith JU, Murrell G, Ellis H, Huang G., (2010) Research in Medicine, Plannig a Project-Writing a Thesis, Cambridge, ISBN: 978-0-521-13228-2, UK
Gary T., (2009) How to do your Research Project? Sage, ISBN: 978-1-84787-442-9, USA.
Berry R., (2004) The Research Project-How to write it?, Routledge, ISBN:141291194, USA.
Kuş, E., (2003) Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri, Anı Yayıncılık, ISBN:975-6376-01-5, Ankara.
Day, R.A.,(2001) Bilimsel Bir Makale, Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, TUBITAK, ISBN: 975-403-175-4, Ankara.
Arseven, A.A (2001) Alan Araştırma Yöntemi, Gündüz Yayıncılık, ISBN: 975-6859-22-9, Ankara
Berry, A., (2003) Bilimin Arka Yüzü, TUBITAK, ISBN:975-403-059-6, Ankara
Barzun, J. & Graff, H.F. (2001) Modern Araştırmacı, TUBITAK, ISBN: 975-403-055-3, Ankara
Arıcı, H., (1997) İstatistik Yöntemler ve Uygulamalar, Meteksan A.Ş. ISBN:975-7746-31-2, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|