Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MAKİNE ELEMANLARI |
Birinci düzey |
ETM 312 |
Zorunlu |
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ders için ön koşul dersi bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖZKAN ÖZMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖZKAN ÖZMEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖZKAN ÖZMEN
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve Ödev uygulaması
|
Dersin amacı
|
Makine elemanlarının tanıtılması, mukavemet hesaplamalarının yapılması ve boyutlandırılması.
|
Dersin tanımı
|
Makine Elemanlarının ve hesaplamalarının yapılması
|
1- |
Makine Elemanları ve Mühendislikte Tasarım.
|
2- |
Makine Tasarımında Mukavemet.
|
3- |
Makine Elemanlarının Statik ve Dinamik Yükleme Koşullarında Boyutlandırılması.
|
4- |
Bağlama Elemanları.
|
5- |
Mil-Göbek Bağlantıları: Kama Bağlantıları.
|
6- |
Mil-Göbek Bağlantıları: Pim ve Pernolar.
|
7- |
Mil-Göbek Bağlantıları: Sıkı Geçme Bağlantıları.
|
8- |
Mil-Göbek Bağlantıları: Sıkma Geçme Bağlantıları.
|
9- |
Konik Geçme Bağlantıları.
|
10- |
Cıvata-Somun Bağlantıları.
|
11- |
Perçin Bağlantıları.
|
12- |
Kaynak Bağlantıları.
|
13- |
Lehim Bağlantıları.
|
14- |
Yapıştırma Bağlantılar.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Makine elemanları çeşitlerini öğrenme.
|
2- |
Makine elemanlarının kullanım alanlarını öğrenme.
|
3- |
Makine elemanlarının boyutlandırılması.
|
4- |
Makine elemanları ile ilgili temel kuram ve hesaplamaları öğrenme.
|
5- |
Tasarımda makine elemanlarını kullanmayı öğrenme.
|
6- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanılması.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
|
|
5- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
|
|
6- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
|
|
7- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
|
|
8- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
|
|
9- |
Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
|
|
10- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
|
|
11- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
|
|
12- |
Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
|
|
13- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
|
|
14- |
Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
|
|
15- |
Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
2
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
76
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
25
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
25
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
E. Koç, Makine Elemanları-I, Nobel Kitabevi, 2007. • E. Koç, Makine Elemanları Çözümlü Problemler, Nobel Kitabevi, 2007. • A. Çetin Can, Makine Elemanları Tasarımı, Birsen Yayınevi, 2006. • A. Bozacı, İ. Koçaş, Ö. Ü. Çolak, Makine Elemanlarının Projelendirilmesi, Çağlayan Kitabevi, 2001. • A. Bozacı, Makine Elemanları Cilt –I, Çağlayan Kitabevi, 2005. • H. Rende, Makine Elemanları Cilt –I, Seç Yayın Dağıtım, 2001. • M. Gediktaş, Makine Elemanları Problemleri, Çağlayan Kitabevi, 2001.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
J. E. Shigley, Mechanical Engineering Design, McGrraw-Hill Book Company, 2003
|
|