Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (doktora) > THESIS RESEARCH 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
THESIS RESEARCH 2 Üçüncü düzey AGS 712 4 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri TÜRKÇE
Eğitimin dili İNGİLİZCE
Koordinatör PROF. DR. YUSUF KONCA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. Mehmet ARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ve uygulamalı
Dersin amacı Bir öğretim üyesinin danışmanlığı altında bir konu ile ilgli bir tezin teklif edilmesi, yürütülmesi ve yazılması konularının öğrenilmesi.
Dersin tanımı Tez konusunun belirlenmesi, tez projesinin hazırlanması, projenin yürütülmesi ve tezin yazılması bu dersin kapsamındadır.

Dersin içeriği
1- Tez konusunun belirlenmesi için ön hazırlık
2- Tez konusunun belirlenmesi ve literatür taraması.
3- Tez özetinin ve projesinin hazırlanması.
4- Projenin yürütülmesi.
5- Projenin yürütülmesi.
6- Projenin yürütülmesi.
7- Projenin yürütülmesi.
8- Projenin yürütülmesi.
9- Projenin yürütülmesi.
10- Projenin yürütülmesi.
11- Projenin yürütülmesi.
12- Verilerin toplanması ve değerlendirilmesi.
13- Tezin yazılması
14- Tezin yazılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Söz konusu alanda bir proje konusu hazırlamak üzere ön çalışma yapmasını bilir.
2- Belirlenen konu ile iligili literatür taramasını yapmasını öğrenir.
3- Taranan literatürler ışığında konu belirler ve proje hazırlrmasını öğrenir.
4- Proje yürütmesini öğrenir.
5- Projede veri toplamasını ve bu verilerin değerlendirilmesini öğrenir.
6- Tez yazmasını öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 8 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 10 140
Laboratuvar 14 9 126
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 10 140
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar