Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (y.l.) > TRİBOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TRİBOLOJİ İkinci düzey MBM 534 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. SONER SAVAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yok
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Tribolojinin (sürtünme, aşınma, yağlama) temellerinin tanıtılması, tribo-sistemler ile malzeme karakterizasyonunun temellerinin öğretilmesi.
Dersin tanımı Tribolojinin tanımı ve temelleri, tarihçesi, sürtünme teorisi, aşınma çeşitleri, yağlama tekniği, sıvı, katı, gaz yağlayıcılar, sürtünme ve aşınma ölçümü, kayma deneyleri, yorulma-aşınma deneyleri, sertlik-aşınma ilişkisi, katı partikül erozyonu ve abrazif aşınma, kavitasyon, aşınma dirençli uygulamalar, çizik testi, simülasyon deneyleri, aşınma ürünleri, aşınmış yüzey karakterizasyonu.

Dersin içeriği
1- Tribolojinin tanımı ve temelleri, tarihçesi.
2- Sürtünme teorisi.
3- Aşınma çeşitleri.
4- Yağlama tekniği, sıvı, katı, gaz yağlayıcılar.
5- Sürtünme ve aşınma ölçümü.
6- Kayma deneyleri, yorulma-aşınma deneyleri.
7- Sertlik-aşınma ilişkisi.
8- Katı partikül erozyonu ve abrazif aşınma.
9- Kavitasyon.
10- Aşınma dirençli uygulamalar.
11- Çizik testi.
12- Simülasyon deneyleri.
13- Aşınma ürünleri.
14- Aşınmış yüzey karakterizasyonu.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sürtünme, aşınma ve yağlama teorilerinin öğretilmesi.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 6 30
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar