Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FİZYOPATOLOJİ |
Birinci düzey |
PAT 205 |
Zorunlu |
4 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ÖZLEM CEYHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç.Dr. PINAR TEKİNSOY KARTIN
Dr. Öğr.Üyesi Ülkü ÖZDEMİR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Aktif Yöntem,Sunum
|
Dersin amacı
|
Sistem fizyolojisi hakkında genel bilgi vermek
Sistemlere ilişkin patolojik durumları, ortaya çıkan belirtilerin nedenlerini incelemek
Bireyin beslenme programının belirlenmesinde temel oluşturacak kavram ve ilkelerin geliştirebilmesini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Sistemlere ilişkin patolojik durumları, nedenlerini ve tedavilerini açıklayan bir derstir.
|
1- |
Derse giriş ve programın tanıtılması
|
2- |
Doku Zedelenmesi ve Onarımı
|
3- |
Sıvı -Elektrolit ve Asit- Baz Denge ve Dengesizlikleri
|
4- |
Stres Fizyolojisi ve Stresle Baş etme Yöntemleri
Şok Fizyopatolojisi
|
5- |
Koroner Arter Hastalığı, Hipertansiyon, Konjestif Kalp Yetmezliği
|
6- |
Anemiler, Talasemi, Lösemi, Lenfoma
|
7- |
Astım Bronşiale, KOAH
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Tip I Diabet, Diabetes Mellitus, Gestasyonel Diabet
|
10- |
Kanser Fizyopatolojisi, Kanser Belirtileri, Kanserden Korunma
|
11- |
Kanser Tedavi Yöntemleri, Kemik İliği Transplantasyonu
|
12- |
Nefrotik Sendrom, Böbrek Yetmezliği
|
13- |
Kolesistit, İBS, Ülseratif Kolit
|
14- |
Peptik Ülser, Karaciğer Sirozu
|
15- |
Serebro Vasküler Hastalık, Alzheimer
|
16- |
YIL SONU SINAVI
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sistemlere ilişkin patolojik durumları açıklayabilme
|
2- |
Hastalıklarda ortaya çıkan belirtilerin nedenlerini açıklayabilme
|
3- |
Sık görülen kronik hastalıkları açıklayabilme
|
4- |
Kronik hastalıklara özgü beslenmeyi açıklayabilme
|
5- |
Kronik hastalıklarda tedavi ve bakım ilkelerini açıklayabilme
|
6- |
Bireyin beslenme planının oluşturulmasında, temel olacak kavram ve ilkeleri açıklayabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
2- |
Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
|
|
3- |
Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
|
|
4- |
Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
|
|
5- |
Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
|
|
7- |
Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
|
|
8- |
Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
|
|
9- |
Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
3
|
45
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
1
|
3
|
3
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
6
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
98
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
70
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Nurten A, Anğ Ö.(Edit.).Basitleştirilmiş Klinik
Patofizyoloji, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2016
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ovayolu N, Ovayolu Ö. (Edit.) Patofizyoloji.
Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2016
|
|