Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KAHRAMAN GÜRCAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. KAHRAMAN GÜRCAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Önemli DNA ve RNA çalışmalarını kavramak
|
Dersin tanımı
|
DNA ve RNA ile ilgili temel olaylar, DNA ve RNA izolasyonu, farklı PCR yöntemleri, DNA ve RNA çalışmalarında yeni nesil dizileme sistemleri
|
1- |
DNA'nın 1953 öncesi tarihi
|
2- |
DNA'nın replikasyonu ve genom organizasyonu
|
3- |
RNA'nın tarihi, farklı RNA'lar ve fonksiyonları
|
4- |
miRNA'lar ve fonksiyonları
|
5- |
siRNA'lar ve fonksiyonları
|
6- |
cDNA kurma ve revers transkriptaz PCR yöntemleri
|
7- |
Real Time PCR ile gen ekspresyonun belirlenmesi
|
8- |
DNA kütüphaneleri (YAC, BAC, Bakteriofaj kütüphaneleri)
|
9- |
Yeni nesil sekanslama sistemlerinin karşılaştırılması
|
10- |
Yeni nesil sekanslama sistemleri ile transkriptom profilleme
|
11- |
Yeni nesil sekanslama sistemleri ile ekspresyon seviyesinin belirlenmesi
|
12- |
Yeni nesil sekanslama sistemleri tüm genom analizleri
|
13- |
Dizileme ile genotipleme tekniği (GBS)
|
14- |
Yeni nesil sekanslama sistemleri ile haritalama
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
DNA ve RNA çalışmalarında sık kullanılan manuel yöntemlerin uygulanması
|
2- |
DNA ve RNA çalışmalarında sık kullanılan ticari kit yöntemlerin uygulanması
|
3- |
Gen ekspresyonu çalışmaları için RNAze free ortamda çalışmayı öğrenme
|
4- |
Laboratuvar protokollerine hakim olmak
|
5- |
Sanger yöntemi ile dizileme yapabilme
|
6- |
Yeni nesil dizilme sistemleri ile DNA ve RNA çalışmalarının kavranması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarımsal Biyoteknolojinin yüksek lisansını yaptığı alanında temel yöntem ve tekniklere yönelik yeterli uzmanlığa sahip olur
|
|
2- |
Biyoteknolojinin; Bitki Biyoteknolojisi, Hayvan Biyoteknolojisi, Mikrobiyal Biyoteknoloji, alanlarında akademik ve endüstriyel boyutta, uluslar arası düzeyde yeterliliğe sahiptir
|
|
3- |
Tarımsal Biyoteknoloji alanındaki yeni konulara açıktır, tarımda faliyetlerin yürütülmesi ve verimliliğin arttırılmasında stratejik çözümler üretebilir, girişimci ve geliştirici niteliklere sahiptir,
|
|
4- |
Kamu ve özel sektörde, Biyoteknoloji ile ilişkili tarımsal alanlarda üretim, araştırma ve geliştirme; ulusal-uluslar arası düzeyde proje oluşturma, yönetme yeterliliğine sahiptir,
|
|
5- |
Biyoteknoloji alanındaki çalışmaların gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerine yönelik yeterliliğe sahiptir
|
|
6- |
Biyoteknoloji alanındaki çalışmalarda etik kuralların bilincinde, çevre ve canlı yaşam dengelerinin korunmasında dikkatlidir
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
3
|
14
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
14
|
42
|
Ödevler
|
2
|
14
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
14
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
14
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
184
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
--
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders notları
|
|