Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Mekatronik Mühendisliği (doktora) > DNA VE RNA MOLEKÜLER TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DNA VE RNA MOLEKÜLER TEKNİKLERİ Üçüncü düzey TBT 502 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KAHRAMAN GÜRCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. KAHRAMAN GÜRCAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Önemli DNA ve RNA çalışmalarını kavramak
Dersin tanımı DNA ve RNA ile ilgili temel olaylar, DNA ve RNA izolasyonu, farklı PCR yöntemleri, DNA ve RNA çalışmalarında yeni nesil dizileme sistemleri

Dersin içeriği
1- DNA'nın 1953 öncesi tarihi
2- DNA'nın replikasyonu ve genom organizasyonu
3- RNA'nın tarihi, farklı RNA'lar ve fonksiyonları
4- miRNA'lar ve fonksiyonları
5- siRNA'lar ve fonksiyonları
6- cDNA kurma ve revers transkriptaz PCR yöntemleri
7- Real Time PCR ile gen ekspresyonun belirlenmesi
8- DNA kütüphaneleri (YAC, BAC, Bakteriofaj kütüphaneleri)
9- Yeni nesil sekanslama sistemlerinin karşılaştırılması
10- Yeni nesil sekanslama sistemleri ile transkriptom profilleme
11- Yeni nesil sekanslama sistemleri ile ekspresyon seviyesinin belirlenmesi
12- Yeni nesil sekanslama sistemleri tüm genom analizleri
13- Dizileme ile genotipleme tekniği (GBS)
14- Yeni nesil sekanslama sistemleri ile haritalama
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- DNA ve RNA çalışmalarında sık kullanılan manuel yöntemlerin uygulanması
2- DNA ve RNA çalışmalarında sık kullanılan ticari kit yöntemlerin uygulanması
3- Gen ekspresyonu çalışmaları için RNAze free ortamda çalışmayı öğrenme
4- Laboratuvar protokollerine hakim olmak
5- Sanger yöntemi ile dizileme yapabilme
6- Yeni nesil dizilme sistemleri ile DNA ve RNA çalışmalarının kavranması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mekatronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 14 42
Ödevler 2 14 28
Sunum / Seminer hazırlama 2 14 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 14 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar