Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Tarla Bitkileri > METEOROLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
METEOROLOJİ Birinci düzey GZM 101 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN ALİ İRİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN ALİ İRİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Power point sunu
Dersin amacı Hava ve hava elemanları, atmosfer ve iklim hakkında bilgi sahibi olunması
Dersin tanımı Atmosfer ve atmosfer olaylarını inceleyen bilim dalına meteoroloji denir. Hava elemanları, hava olayları, iklim ve atmosfer konuları incelenmektedir.

Dersin içeriği
1- Yerküre atmosferi, meteoroloji, tarihçesi ve kapsamı
2- Yerküre ve atmosfer enerji dengesi ve ısınması, sıcaklık ve sıcaklık ölçümü
3- Mevsimler, mevsimler ve güneş radyasyonu
4- Mevsimlik ve günlük sıcaklık değişimleri
5- Atmosfer nemi, Su buharı
6- Nem ifade şekilleri ve ölçümü, Yoğunlaşma
7- Ara sınav
8- Bulut oluşumu, bulut tipleri
9- Yağış
10- Yağış süreçleri, yağmur ve kar
11- Dolu oluşumu ve yağış ölçümü
12- Hava basıncı, rüzgar
13- Rüzgar hızı ve yönünün ölçümü
14- Küresel iklim ve iklim değişikliği
15- final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Meteoroloji, atmosfer, iklim ve çevre hakkında genel bilgilerin öğrenilmesi
2- Hava ve hava elemanlarının öğrenilmesi
3- Hava elemanlarının ölçümü
4- İklim ve iklimi etkileyen etmenlerin öğrenilmesi
5- --
6- --
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
2- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
4- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7- Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
11- Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
12- Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     59
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ahrens C.D., 2008. Günümüzde Meteoroloji. Hava, İklim ve Çevreye Giriş. Brooks/Cole, Birleşik Devletler.
Yardımcı Kaynaklar Stull R.B., 2000. Bilim adamları ve Mühendisler için Meteoroloji. Brooks/Cole, Birleşik Devletler.

Ders ile ilgili dosyalar