Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (doktora) > OSMANLI SANATI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OSMANLI SANATI II Üçüncü düzey ST 504 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. CELİL ARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. CELİL ARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Türk Kültürünün oldukça geniş bir kısmını içeren Osmanlı Sanatı ve Mimarisinin ortaya koyduğu kendine özgü ürün ve eserlerin irdelenerek dönemsel özelliklerinin tespit edilmesi.
Dersin tanımı Türk Kültürünün oldukça geniş bir kısmını içeren Osmanlı Sanatı ve Mimarisinin ortaya koyduğu kendine özgü ürün ve eserlerin irdelenerek dönemsel özelliklerinin tespit edilmesi.

Dersin içeriği
1- Fatih Sultan Mehmed Han dönemi sanat ve mimarlık faaliyetleri.
2- Osmanlı mimarisinde külliyelere geçiş dönemi.
3- II. Bayezıd dönemi sanat ve mimarlık faaliyetleri.
4- Yavuz Sultan Selim Han Dönemi sanat ve mimarlık faaliyetleri.
5- Kanuni Sultan Süleyman dönemi kültür ve sanat ortamı.
6- Mimar Sinan ve Hassa Mimarlık Teşkilatı. Mimarbaşı’nın yetki ve çalışma alanları.
7- Mimar Sinan Dönemi eserlerinin mimari ve bezeme anlayışı.
8- Ara sınav
9- Mimar Sinan Dönemi eserlerinin mimari ve bezeme anlayışı. Şehzade Külliyesi, Süleymaniye Külliyesi, Selimiye Külliyesi.
10- Mimar Sinan Dönemi eserlerinin mimari ve bezeme anlayışı. Şehzade Külliyesi, Süleymaniye Külliyesi, Selimiye Külliyesi.
11- Mimar Sinan sonrası Osmanlı mimarisi ve sanat anlayışı.
12- Mimar Sinan sonrası Osmanlı mimarisi ve sanat anlayışı.
13- Batılılaşma dönemi Osmanlı mimarisi ve sanat anlayışı.
14- Batılılaşma dönemi Osmanlı mimarisi ve sanat anlayışı.
15- Yarıyıl Sonu Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fatih Sultan Mehmed Han dönemi sanat ve mimarlık faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
2- Osmanlı külliyelerinin kuruluşunu öğrenecektir.
3- II. Bayezıd dönemi sanat ve mimarlık faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
4- Yavuz Sultan Selim Han Dönemi sanat ve mimarlık faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
5- Kanuni Sultan Süleyman dönemi kültür ve sanat ortamı hakkında bilgi sahibi olacaktır.
6- Mimar Sinan dönemi yapıları ve Hassa Mimarlık Teşkilatı hakkında bilgi sahibi olacaktır.
7- Mimar Sinan Dönemi eserlerinin mimari ve bezeme anlayışı hakkında bilgi sahibi olacaktır.
8- Mimar Sinan sonrası Osmanlı mimarisi ve sanat anlayışı hakkında bilgi sahibi olacaktır.
9- Batılılaşma dönemi Osmanlı mimarisi ve sanat anlayışı hakkında bilgi sahibi olacaktır.
10- Batılılaşma dönemi Osmanlı mimarisi ve sanat anlayışı hakkında bilgi sahibi olacaktır.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16- Akademik çevreyi tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Ayverdi E. Hakkı, “Bursa’da Orhangazi Camii ve Osmanlı Mimarisinin Menşei Meselesi”, Vakıflar Dergisi, VI, 1965, s.69-85. Ayverdi E. Hakkı, Osmanlı mimarisinde Çelebi ve II. Sultan Murad devri, 806-855 (1403-1451), İstanbul 1972. Ayverdi E. Hakkı, Osmanlı mimârisinde Fatih Devri 755-886 (1453-1481), III-IV, 2 cilt, İstanbul, 1973-1974. Anonim, Türk Mimarisinin Gelişimi ve Mimar Sinan, İstanbul, 1975. Aslanapa Oktay, Osmanlı Devri Mimarisi, İstanbul, 1986. Aslanapa Oktay, Türk Sanatı, 2. Basım, İstanbul, 1989.Doğan Kuban, Osmanlı Mimarisi, İstanbul, 2007.

Ders ile ilgili dosyalar