Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm İşletmeciliği > OTEL İŞLETMELERİNDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OTEL İŞLETMELERİNDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI Birinci düzey TUR211 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HARUN ÇALHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR.ÖĞR.ÜYESİ HARUN ÇALHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze (Uygulamalı)
Dersin amacı Konaklama işletmelerinde önbüro departmanında kullanılan otomasyon sistemlerinin tanıtımının yapılması ve öğrencilerin sistemleri uygulama yoluyla öğrenmesinin sağlanmasıdır.
Dersin tanımı Turizm işletmelerinde yaygın bir şekilde kullanılan paket programların önbüro modüllerinin tanıtımı, rezervasyon, check-in, müşteri harcamalarının kaydedilmesi, check- out işlemleri, ödeme alınması, mesajların kaydedilmesi, departmanlar arası yazışmalar, rapor hazırlama ve gece işlemleri olan otomasyon işlem basamaklarının öğrencilere uygulamalı olarak öğretilmesini kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Konaklama işletmelerinde kullanılan otomasyon sistemleri
2- Konaklama yönetim sistemlerinin fonksiyonları ve kullanım alanları
3- Misafir, şirket ve acenta profili oluşturma
4- Münferit rezervasyon oluşturma
5- Grup rezervasyonu oluşturma
6- Rezervasyon opsiyonlarının ve fonksiyonlarının incelenmesi
7- Check-in işlemlerine giriş
8- Check-in fonksiyonlarının incelenmesi
9- Folio işlemleri uygulamaları
10- Hesaplardan ara ödeme alma ve misafir hesaplarının aktarımı
11- Erken check-out durumunda yapılması gerekenlere ilişkin uygulamalar
12- Check-out işlemleri, fonksiyonları ve fatura hazırlama
13- Fatura düzeltmeleri
14- Raporların hazırlanması ve raporlama süreci
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler turizm işletmelerinde kullanılan çeşitli otomasyon sistemlerini öğrenir.
2- Öğrenciler otomasyon sistemi üzerinden münferit ve grup rezervasyonu alabilir ve rezervasyon değişikliği yapar.
3- Öğrenciler otomasyon sistemi üzerinden misafir kabulü ve giriş işlemlerini yapar.
4- Öğrenciler otomasyon sistemi üzerinden misafir çıkış işlemlerini yapar.
5- Öğrenciler otomasyon sistemi üzerinden misafir faturası hazırlar.
6- Öğrenciler otomasyon sistemi üzerinden ön büro raporları alır ve raporları değerlendirebilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3- İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7- Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10- İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11- Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12- Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16- Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18- Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19- Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20- Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 2 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fidelio Suite 8 Hotel Management Solutions- Hasan Kınay- Murathan Yayınevi
Yardımcı Kaynaklar Konaklama İşletmelerinde Opera-PMS Otomasyon Programı- Alev Sökmen /Detay Yayınevi

Ders ile ilgili dosyalar