Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Biyoloji > BİTKİ MORFOLOJİSİ VE ANATOMİSİ LABORATUVARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİTKİ MORFOLOJİSİ VE ANATOMİSİ LABORATUVARI Birinci düzey BİY211 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET YAŞAR DADANDI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET YAŞAR DADANDI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Bölüm yardımcı öğretim elemanları
Dersin veriliş şekli Uygulama
Dersin amacı Bu dersin amacı; bitkileri oluşturan hücre ve dokuların bitkilerin farklı organlarındaki düzenlenişlerini farklı bitki gruplarında karşılaştırmalı olarak öğretmektir
Dersin tanımı Bitki anatomisinde kullanılacak preperasyon teknikleri, bitki hücresi özellikleri, plastidler, nişasta taneleri, kristaller, tüyler, parankima, kollenkima, sklerenkima, stomalar, lentiseller, kök, gövde, yaprak, çiçek ve meyve anatomileri gymnosperm, dikotiledon ve monokotiledon örneklerde karşılaştırmalı olarak incelenen bir uygulamalı derstir.

Dersin içeriği
1- Preperasyon teknikleri
2- Bitki hücresi ve özellikleri
3- Plastidler ve nişasta taneleri
4- Kristaller ve tüyler
5- Parankima
6- Kollenkima
7- Sklerenkima
8- Ara sınav
9- Stomalar ve lentiseller
10- Kök
11- Gövde
12- Yaprak
13- Çiçek
14- Meyve
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bitki hücresi gözlemlenir.
2- Plastidler ve nişasta tanesi tipleri gözlemlenir.
3- Kristaller ve tüy tipleri gözlemlenir.
4- Parankima, kollenkima ve sklerenkima tipleri gözlemlenir.
5- Stoma çeşitleri ve lentisel gözlemlenir.
6- Kök, gövde, yaprak, çiçek ve meyve anatomileri gözlemlenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2- Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9- Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11- Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12- Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14- Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 5 1 5
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 1 3
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Açıklamalı Genel Botanik ve Bitki Anatomisi Atlası,H. Çakırlar, C. Doğan, E. Özmen, 2013, Palme Yayıncılık, No:523, Ankara
Yardımcı Kaynaklar 1.Bitki Hücresi ve Bitki Morfolojisi Laboratuvar Kitabı, G. Algan ve C. Toker, Ankara Üniv. Fen Fak. Yayınları. No: 139, Ankara, 1984. 2.Deneysel Bitki Anatomisi ve Morfolojisine Giriş, H. Ocakverdi ve Y. Güzel,2009, Palme Yayıncılık, No:498, Ankara. 3.Bitki Anatomisi, S. Yentür, İstanbul Üniv. Yayınları No: 3808, İstanbul, 2003. 4.Bitki Anatomisi, M. Özyurt, Erciyes Üniv. Yayınları No: 48, Kayseri, 1992.

Ders ile ilgili dosyalar