Procedure or function dbo.FNC_DBP_AKTS_KREDI_HESAPLA has too many arguments specified. Erciyes University - Info Package


Giriş | English
Lisans > Mühendislik Fakültesi > Mekatronik Mühendisliği > SULAMA VE DRENAJ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SULAMA VE DRENAJ Birinci düzey TSM210 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOKTUR.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN ALİ İRİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SİNAN GERÇEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOKTUR.
Dersin veriliş şekli TEORİK VE UYGULAMA
Dersin amacı TARIMDA SULAMANIN TANIMI VE GEREKLİLİĞİNİ, TOPRAK-SU-BİTKİ İLŞKİLERİNİ, TOPRAK NEM ÖLÇME ALETLERİ, BİTKİ-SU TÜKETİMİ HESAPLAMASINI, SULAMA YÖNTEMLERİNİ, SULAMA SUYU İHTİYACINI BELİRLEMEYİ, DRENAJIN TANIMI VE HESAPLAMALARININ YAPILMASINI KAPSAMAKTADIR.
Dersin tanımı BU DERS ZİRAAT MÜHENDİSLİĞİ ÜNVANINI ALACAK OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN TEMEL SULAMA ve DRENAJ BİLGİLERİ KAPSAMAKTADIR.

Dersin içeriği
1- DÜNYA VE ÜLKEMİZ TOPRAK VE SU KAYNAKLARI
2- TOPRAĞIN YAPISI, BÜNYESİ, HACİM AĞIRLIĞI, POROZİTESİ
3- TOPRAK NEM İÇERİĞİ BELİRLEME YÖNTEM VE ALETLERİ
4- TANSİYOMETRE, NÖTRONMETRE, TDR, NAYLON BLOKLAR KULLANIMI
5- BİTKİ-SU TÜKETİMİNİN TANIMLANMASI VE BELİRLEME YÖNTEMLERİ
6- SULAMA SUYU İHTİYACININ BELİRLENMESİ
7- SULAMA YÖNTEMLERİ: YÜZEY VE BASINÇLI SULAMA YÖNTEMLERİ
8- RANDIMAN KAVRAMI
9- SULAMA YÖNTEMLERİNDE SULAMA SUYU İHTİYACINI BELİRLEMEK
10- SULAMA SUYU KALİTESİ VE TUZLULUK PROBLEMLERİ
11- SULAMA SUYU KALİTESİ BELİRLEME YÖNTEMLERİ
12- SORUNLU ARAZİLERDE YIKAMA İHTİYACI BELİRLEMEK
13- DRENAJIN TANIMI, LUZUMU, AVANTAJLARI
14- DRENAJ YÖNTEMLERİ VE HESAPLAMASI
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- TOPRAK VE SU KAYNAKLARINA İLŞKİN BİLGİLER,
2- TOPRAK-SU-BİTKİ İLİŞKİLERİ
3- TEMEL TOPRAK SU SABİTLERİ VE HESAPLAMALARI
4- SULAMA SUYU İHTİYACININ BELİRLENMESİ
5- BİTKİ SU TÜKETİMLERİNİN BELİRLENMESİ
6- SULAMA PROGRAMI YAPILMASI
7- DRENAJIN GEREKLİLİĞİ VE ÖNEMİ ÖĞRENİLMİŞ OLUR.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a)Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b)Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
3- 2)Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3)Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4)Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5)Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6a)Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda bağımsız olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi;
8- 6b)Bağımsız olarak bireysel çalışma becerisi.
9- 7a)Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
10- 7b)En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
11- 7c)Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
12- 8a)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık.
13- 8b)Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
14- 9)Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
15- 10)Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
16- 11)Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
17- 12)Sensör teknolojileri, kontrol sistemleri, elektronik, mekanik ve bilgisayar mühendisliği disiplinlerine dair temel bilgiye sahip olma ve bu disiplinleri entegre ederek mühendislik çözümleri geliştirme becerisi.
18- 13)Dinamik sistemler, elektromekanik cihazlar ve donanım-yazılım entegre sistemlerinin analizi, tasarımı ve optimizasyonunu yapabilme becerisi.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 6 1 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     95
AKTS    

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı SULAMA VE DRENAJ
Yardımcı Kaynaklar SULAMA

Ders ile ilgili dosyalar