Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Endüstri Mühendisliği (y.l.) > TEZ ÇALIŞMASI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 İkinci düzey KİM 711 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZÜLBİYE KÖKBUDAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yüksek lisans tez dönemi öğrencisi olan bütün öğretim üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Bölüm asistanları
Dersin veriliş şekli Yüzyüze eğitim ve laboratuvar uygulamaları
Dersin amacı Yüksek lisans öğrencilerine tez çalışması programlama ve yürütme becerisi kazandırma
Dersin tanımı Ders öğrencilere bir danışman denetiminde araştırma planlama, yürütme, sonuçlandırma, bulguların değerlendirilmesi ve varılan sonuçları sözel ve yazılı sunuş haline getirme konularını kapsar.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Araştırma gereksinimi ve araştırma yöntemleri
3- Deneysel çalışmada kurallar
4- Tez konusu seçimi ve tez planlaması
5- Literatüre Tarama
6- Araştırma düzeneği kurma ve ön çalışmalar
7- Yıl içi sınavı
8- Deneysel çalışmalar
9- Deneysel çalışmalar
10- Deneysel çalışmalar
11- Deneysel çalışmalar
12- Deneysel çalışmalar
13- Verilerin değerlendirilmesi
14- Verilerin değerlendirilmesi
15- Yıl sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma gerekçelerini öğrenme
2- Danışman veya bir yönetici eşliğinde çalışma alışkanlığı
3- Araştırma planlaması becerisi kazanma
4- Laboratuvarda güvenlik kurallarını anlama
5- Veri toplama ve değerlendirme becerisi kazanma
6- Bilimsel çalışmalarda etik kurallarını öğrenme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Uzmanlığını kullanarak endüstri mühendisliği problemlerini tanımlayabilme ve yenilikçi çözümler üretebilme becerisi kazanır.
2- Alanında karşılaşılabilecek sorunları tanımlayarak uygun modelleme yöntemleri ile çözme becerisi kazanır.
3- Konusunda, ulusal ve uluslararası düzeydeki bilimsel çalışmaları takip ederek alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri derinlemesine izleyebilme yeteneği kazanır.
4- Sistemlerin modellenmesi, benzetimi ve matematiksel ifade etme yeteneği kazanır. Endüstri Mühendisliği problemlerini inceleyebilmek için deneyler tasarlama, gerçekleştirme, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama yeteneği kazanır.
5- Endüstri Mühendisliği problemlerini inceleyebilmek için deneyler tasarlama, gerçekleştirme, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama yeteneği kazanır.
6- Disiplinler arası yapıdaki problemleri çözmek için disiplinler arası takımlara ulaşarak onlarla işbirliği yapabilme yeteneği kazanır.
7- Fakülte çalışanı birisinin gözetimi altında sunulabilir bir çalışma yapma yeteneği kazanır.
8- Endüstriyel ve sistemsel teknik bilgileri profesyonel seviyede yazılı, sözlü ve iş grafikleri formatında iletebilme yeteneği kazanır.
9- Bilimsel yayın yapabilme yeteneği kazanır.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 10 150
Ödevler 10 5 50
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 25 25
Laboratuvar 10 20 200
Arazi çalışması 5 10 50
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 1 50 50
Toplam iş yükü     624
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 15 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kuzugüdenli, Ö.E., Araştırma Yöntemleri, Ders Notları, Erciyes Üniversitesi, Fen Fak., Kayseri, 2014.
Yardımcı Kaynaklar Derste işlenen konuyla İlgili okuma kaynakları.

Ders ile ilgili dosyalar