Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Mekatronik Mühendisliği > SAYISAL ANALİZ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SAYISAL ANALİZ Birinci düzey MEM 203 Zorunlu 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BURAK ULU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BURAK ULU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik+Uygulama
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencilere sayısal çözümleme teorisini ve uygulamasını iyi bir şekilde sunmak ve öğrencilere denklem analiz metotları (grafik metotları, güç serileri,…vs.), İterasyon metotları( bisection, Newton, secant, regula-false, fixed point,…vs.), Polinomların kökleri ( newton, müller), Doğrusal denklemler (cramer, gauss Jordan, LU metodu, iterasyon metotları…vs.), Sayısal integral (newton-cotes formülleri), Sayısal türev, Interpolasyon (lagrange interpolasyon algoritması, Newton algoritması,….vs.) ve Eğri uydurma gibi sayısal çözümlemeyi temel alan problemlerin analizlerini kolaylıkla yapabilme yeteneği kazandırmaktır.
Dersin tanımı Sınıf ortamındaki dersler : Haftada iki saat dersin teorik temelleri anlatılmaktadır. Sınıf ortamında problem çözümleri: ders ile ilgili problemlerin çözümleri yapılmaktadır. Buna ilaveten, öğrenciler eğitmen tarafından verilmiş olan amaca yönelik problemlerin çözümlerini ödev olarak hazırlamaktadırlar.

Dersin içeriği
1- Sayısal Çözümlemeye Giriş
2- Sayısal Çözümlemede Hatalar, Sayıların Temsili aşamasında karşılaşılan Hatalar
3- Sayısal Çözümlemede Hatalar, Sayılarla işlem yapma aşamasında karşılaşılan hatalar
4- Doğrusal eşitliklerin Çözümü için Kullanılan Sayısal Yöntemler
5- Doğrusal sistemlerin Çözümü için Kullanılan Sayısal Yöntemler
6- Doğrusal olmayan eşitliklerin Çözümü için Kullanılan Sayısal Yöntemler
7- Doğrusal olmayan sistemlerin Çözümü için Kullanılan Sayısal Yöntemler
8- Sayısal Türev
9- Sayısal İntegral
10- Diferansiyel Denklemlerin Çözümü için kullanılan sayısal yöntemler, Başlangıç Değer Problemleri
11- Diferansiyel Denklemlerin Çözümü için kullanılan sayısal yöntemler, Sınır Değer Problemleri
12- Diferansiyel Denklem sistemlerinin Çözümü için kullanılan sayısal yöntemler
13- İnterpolasyon İçin kullanılan sayısal yöntemler
14- Eğri Uydurma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
3- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
4- Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur
5- Bireysel çalışma becerisine sahip olur
6- Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a)Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b)Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
3- 2)Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3)Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4)Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5)Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6a)Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda bağımsız olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi;
8- 6b)Bağımsız olarak bireysel çalışma becerisi.
9- 7a)Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
10- 7b)En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
11- 7c)Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
12- 8a)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık.
13- 8b)Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
14- 9)Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
15- 10)Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
16- 11)Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
17- 12)Sensör teknolojileri, kontrol sistemleri, elektronik, mekanik ve bilgisayar mühendisliği disiplinlerine dair temel bilgiye sahip olma ve bu disiplinleri entegre ederek mühendislik çözümleri geliştirme becerisi.
18- 13)Dinamik sistemler, elektromekanik cihazlar ve donanım-yazılım entegre sistemlerinin analizi, tasarımı ve optimizasyonunu yapabilme becerisi.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 14 70
Kısa sınav 14 10
Ödev 14 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   80
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Karaboğa Nurhan, Sayısal Yöntemler ve MATLAB Uygulamaları, Nobel Yayınevi.
Yardımcı Kaynaklar Ortega M. J., C++ and numerical methods, Oxford University Press. Noble B., Numerical methods, Olive and Boyd Chapra S. C., Canale R. P., Numerical Methods for Engineers, Mc-Graw Hill

Ders ile ilgili dosyalar